کد خبر: ۶۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۴
«زلمای خلیل‌زاد» تشریح کرد:

راهبرد دو بعدی آمریکا در مقابل ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده آمریکا در سازمان ملل که معتقد است اقدامات بین‌المللی که تاکنون برای مهار برنامه هسته‌ای ایران انجام شده کافی نیست،‌ می‌گوید در شرایط کنونی واشنگتن از دو مسیر یعنی افزایش تحریم‌ها و مذاکرات بیشتر به سوی هدف خود یعنی رفع تهدید ایران هسته‌ای به پیش می‌رود.

«زلمای خلیل‌زاد» در مصاحبه با روزنامه فایننشیال‌تایمز گفت: قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران موثر نبوده است. وی افزود: در شرایط کنونی آمریکا ترجیح می‌دهد استراتژی دو مسیره یعنی افزایش تحریم‌ها علیه ایران و مذاکرات بیشتر با تهران را دنبال کند.

وی گفت: قطعا آنچه برای مهار فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام داده‌ایم به اندازه کافی موثر نبوده است. بنا به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل لازم است گام‌های بعدی در مقابل ایران بر اساس تجربیات قبلی و در راستای جبران نقاط ضعف آنها طراحی شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که تحت چه شرایطی امکان حصول توافق با ایران وجود دارد، گفت: اگر آنها (ایرانیها) فقط به دنبال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و استفاده از برق تولیدی از آن باشند و اگر امنیت عرضه سوخت هسته‌ای را رعایت کنند، امکان دستیابی به توافقی با آنها وجود دارد. 

این گزارش می‌افزاید: آمریکایی‌ها پس از انتشار گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران نه تنها خواسته شورای امنیت مبنی بر تعلیق غنی‌سازی را نپذیرفته بلکه برنامه‌ هسته‌ای خود را توسعه داده است، به دنبال آماده کردن شرایط برای تصویب قطعنامه سوم تحریم‌ها علیه ایران هستند. 

فایننشیال‌تایمز پیش‌بینی کرده است که تحریم‌های جدید وسیع‌تر و شدیدتر از گذشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین