کد خبر: ۶۱۵۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸

ترکیه: عملیات در سوریه، حق ما است

اندکی پس از آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) مدعی شد این عملیات تابع قوانین بین‌الملل است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، طی اظهارات امروز خود گفت: "عملیات برنامه‌ریزی‌شده ترکیه در شمال سوریه، تحت قوانین بین‌المللی و لایحه‌های سازمان ملل، حق ترکیه است".

او در ادامه گفته است: "تنها هدف ما تروریست‌ها هستند، از این طریق به تمامیت ارضی سوریه، یاری خواهیم رساند".

ترکیه: عملیات در سوریه، حق ما است

این دیپلمات ارشد ترکیه که در سفر به الجزایر به سر می‌برد، اظهار داشت: "متاسفانه، یک سازمان تروریستی در شمال شرق سوریه وجود دارد. این تهدیدی بزرگ علیه کشور ماست؛ آمریکا به آن‌ها تسلیحات داد و ما آن‌ها را در ترکیه بازداشت می‌کنیم، زیرا سازمان‌های تروریستی در ترکیه و شمال سوریه، یکسان هستند".

به گفته او، هدف اصلی گروه پ.ک.ک/ی.پ.گ، "تجزیه سوریه" است: "ما از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کنیم؛ به این دلیل، تصمیم گرفتیم اینجا عملیاتی آغاز کنیم؛ زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت از سوریه خارج می‌شوند و قصد ایجاد یک منطقه امن را به صورت مشترک [با ما] دارند، ما مذاکرات را آغاز کردیم. اما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ما، آن را چیزی جز روندی ایستا ندید و به رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ترکیه، خودش عملیاتی ترتیب خواهد داد".

او با بیان اینکه ترکیه، تمام طرف‌ها -از جمله سوریه و سازمان ملل- را از حمله مطلع ساخته، گفت: "این عملیاتی مهم در راستای ثبات و امنیت منطقه است و مهاجران در ترکیه و منطقه، قادر به بازگشت امن و داوطلبانه به سوریه خواهند بود".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین