سید ابوالفضل موسوی بیوکی درباره آخرین بررسیهای کمیسیون عمران برای پیگیری حادثه قطار زاهدان- تهران، بیان کرد: در این هفته سومین جلسه بررسی جزئیات این حادثه با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، فرمانده نیروی انتظامی راه آهن، معاون سیاسی- امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و کمیته رسیدگی به سوانح راه آهن برگزار شد.
وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارش ها بیش از ۱۷۰ پیچ از ریل راه آهن باز شده بوده که دو علت می تواند داشته باشد. یا به قصد دزدی این کار انجام شده و یا می تواند انگیزه خرابکاری پشت این ماجرا باشد. بر اساس گزارش نیروی انتظامی منطقه تاکنون باز شدن پیچ ها سابقه داشته اما بلافاصله ترمیم می شدند. باید بررسی های دقیق انجام شود تا علت اصلی روشن گردد.
نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: نیروهای امنیتی اظهار داشتند که ماجرا امنیتی نبوده است، اما از سوی دیگر شواهد نشان می دهد تعداد پیچ های باز شده و قیمت آن ها ارزش دزدی نداشته است. اکنون موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید تحقیقات و کار کارشناسی ادامه یابد تا دلیل اصلی این حادثه روشن شود.
وی در ادامه با بیان اینکه «امنیت در خطوط ریلی و جاده های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است» تصریح کرد: باید این حادثه با ارائه گزارش از سوی همه بخش های دخیل در آن با دقت مورد بررسی قرار گیرد. تامین امنیت در سراسر کشور به ویژه مناطق شرقی از اولویت ویژه ای برخوردار است. باید تمام حاکمیت برای برقراری امنیت در بخش های شرقی کشور تلاش کنند. با تامین امنیت در مناطق شرقی به ویژه استان سیستان و بلوچستان این مناطق می توانند در سایه آرامش مسیر رشد و توسعه را طی کنند. این امر یاری مردم را نیز می طلبد.
قطار «زاهدان- تهران» در منطقه «شورو» زاهدان در روز سوم مهرماه از ریل خارج شد که در اثر این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند.