کد خبر: ۶۱۵۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱

احتمال رفع فیلتر تلگرام؟

فیروزآبادی تاکید کرده، امیدواریم تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس خبری که برخی کانال‌ها منتشر کرده‌اند، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شواری عالی فضای مجازی کشور گفته است: تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند، اما چون فیلترینگ با دستور قوه قضاییه صورت گرفته، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود.

او گفته، با حضور جناب رئیسی در راس این قوه مکاتبات جدیدی صورت گرفته و امیدواریم که نتیجه مثبت بگیریم.

رفع فیلتر تلگرام؟

براساس خبر منتشر شده، فیروزآبادی این را هم گفته که متاسفانه آسیب‌های اجتماعی حاصل از فیلترینگ و گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از فیلتر شکن بسیار بیشتر از قبل زمان فیلترینگ بوده. بسیاری از کسب و کار‌های مبتنی بر تلگرام نیز بشدت آسیب دیده اند.

فیروزآبادی تاکید کرده، امیدواریم تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته شود.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی این خبر را تکذیب کرده‌اند.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو گو با خبرگزاری فارس ادعای منتسب به دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام تا پایان ماه صفر یعنی دو هفته دیگر که در تعدادی از رسانه‌ها منتشر شده بود را تکذیب کرد و گفت: صحبت نقل شده از آقای فیروزآبادی مبنی بر اینکه همان مرجعی که درباره فیلتر تلگرام تصمیم گرفته همان مرجع نیز باید نسبت به بروزرسانی و نقص این تصمیم اقدام کند، درست است. هرچند که اگر شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تصمیمی بگیرد هر یک از قوا عدم تمکین ندارند.

وی افزود:‌ در خبر مطرح شده آمده است که آقای فیروزآبادی از رفع فیلتر صحبت کردند این در حالی است که نه در شورا و نه در یکی از کمیسیون‌های اصلی که بنده حضور دارم درباره رفع فیلتر صحبتی نشده است و کلا اجتماع‌ نظری در این زمینه در شورا وجود ندارد و یقیناً تکذیب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین