کد خبر: ۶۱۵۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵

پادشاه سوئد ۵ نوه خود را از امتیازات سلطنتی خلع کرد

رسانه های غربی روز چهارشنبه گزارش دادند که «کارل گوستاف» شانزدهم پادشاه سوئد، پنج نوه خود را برای صرفه جویی در هزینه ها از امتیازات سلطنتی خلع کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

این رسانه ها افزودند: پادشاه سوئد طی فرمانی ۵ نوه خود را از سلطنت خلع کرده تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، آنها از رعایت وظایف سلطنتی معاف شوند.

این پنج نوه همچنان عضو خاندان سلطنت باقی خواهند ماند و القاب دوک و دوسش را هم تصاحب خواهند کرد، اما از انجام تکالیف و تشریفات سلطنتی معاف خواهند بود.آنان دیگر از محل بیت‌المال مستمری دریافت نخواهند کرد.‌

پادشاه سوئد پنج نوه خود را از امتیازات سلطنتی خلع کرد

ناظران می‌گویند، این اقدام ناشی از درخواست ها و فشارها به خاندان سلطنتی سوئد برای صرفه جویی در هزینه‌ها و دستمزدها است.

به این ترتیب این پنج نوه که بین یک تا ۵ سال سن دارند دیگر واجد دریافت هزینه‌ها از محل مالیاتی که شهروندان می‌پردازند نمی‌شوند.

تحلیلگران سوئدی براین باورند که این تصمیم واکنش پادشاه به طرح هایی است که در چند سال گذشته نسبت به رشد تعداد اعضای خانواده سلطنتی طرح شده بود و این که چند سال پیش پارلمان سوئد از تمایلش برای بازبینی هزینه‌های خاندان سلطنتی از محل بودجه عمومی خبر داده بود.

پادشاه سوئد پنج نوه خود را از امتیازات سلطنتی خلع کرد

دیک هریسون تاریخدان سوئدی دراین باره گفت، این تصمیم در راستای نگاه جامعه سوئد است که فکر می کند نباید دیگر خرج و مخارج بیش از ۱۰۰ عضو خاندان سلطنتی را از جیب خود بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
قابل توجه کاربرانی که در دنیای مَجازی برای تشریف فرمایی ... فرش قرمز پهن کرده اند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین