کد خبر: ۶۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱

ویلموتس: برد و حضور زنان در ورزشگاه، ارزشمند بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه رسیدن به برتری و حضور زنان در ورزشگاه ارزشمند بود، گفت: همانطور که پیش از بازی گفته بودم مقابل کامبوج هجومی بازی کردیم و از حالا تمرکزم به دیدار بعدی برابر بحرین معطوف می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«مارک ویلموتس» پنجشنبه شب در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که با برتری ۱۴ بر صفر ملی پوشان کشورمان همراه شد، اظهار داشت: شرایط بازی برایم مهم بود. همانطور که در کنفرانس خبری دیروز گفتم هجومی بازی کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم.

وی افزود: در حال تحول هستیم و بازیکنان جوانی به تیم اضافه می‌شوند. به «سردار آزمون» و «احسان حاج‌صفی» پس از یک ساعت استراحت دادیم چون بازی مهمی مقابل بحرین خواهیم داشت. تمرکز ما روی بازی با بحرین است و باید سه امتیاز هم مقابل این تیم بگیریم. تا به اینجا کار خاصی نکردیم، چرا که هدف اصلی ما رسیدن به جام جهانی است.

ویلموتس: برد و حضور زنان در ورزشگاه، ارزشمند بود

سرمربی تیم ملی ایران درباره حضور زنان در ورزشگاه خاطرنشان کرد: روزی تاریخی برای ما بود. از فضایی که زنان به وجود آوردند تشکر می‌کنم و امیدوارم دفعات بعد بیشتر از چهار، پنج هزار نفر به ورزشگاه بیایند. فوتبال یک ورزش احساسی است و باید به احساس احترام گذاشته شود. هم برد ایران و هم حضور خانم‌ها در کنار هم ارزشمند بود.

وی درباره دیدار با بحرین، بیان داشت: ترکیبی که انتخاب می‌کنم، هیچ‌وقت فیکس نیست و نمی‌توان پیش بینی کرد. پیش از بازی اشکان دژاگه مصدوم شد که امیدوارم مشکل خاصی نداشته باشد. به جای او محمد محبی به زمین رفت و بازی کرد. همیشه کسانی را انتخاب می‌کنم که در سیستم من بگنجند و دنبال کسانی هستم که حالت گلزنی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که چنین بردی را در گذشته تجربه کرده است یا خیر؟ گفت: به عنوان بازیکن یک برد ۱۰ بر یک داشتم اما به عنوان مربی نه. به طور کلی امروز اتفاقاتی رخ داد که برای اولین بار برای همه ما رخ داد.

وی در ادامه راجع به بازی هجومی تیم ملی، خاطرنشان کرد: همیشه رقیب را از قبل تحلیل می‌کنم و فرد ساده لوحی نیستم. خصوصیات تیم خودم و توانمندی نفراتم را می‌دانم. بازی با کره جنوبی را هم دیدید که در آن هم هجومی بازی کردیم. شاید مواقعی باخت داشته باشیم، اما من فلسفه خودم را تغییر نمی دهم.

ویلموتس در ادامه راجع به خانواده خود و شغل همسرش، گفت: سه فرزند دارم که ۲ تا از آنها فوتبال بازی ‌می‌کنند. یکی در بوداپست هست و دیگری در باری ایتالیا. دختری ۱۲ ساله دارم که در بوردوی فرانسه هست و مدرسه می‌رود. یک همسر فوق العاده هم دارم که خانه داری‌اش عالی است. همین‌ها باعث می‌شود تا شغلم را به خوبی انجام دهم. آنها مایل هستند تا به ایران بیایند و اینجا را ببینند.

سرمربی تیم ملی در پایان راجع به روحیه ملی پوشان بعد از این برد و همچنین ترکیب ایران مقابل بحرین، اذعان داشت: همه اینها به تاثیر ذهنی برمی‌گردد. وقتی برنده می‌شوید و گل می‌زنید تاثیر مثبتی روی ذهن شما خواهد گذاشت. به عنوان مربی یاد گرفتم که ترکیب تیمم را چهار روز قبل از مسابقه اعلام نکنم.

وی گفت: فردا صبح یک جلسه تمرینی برای بازیکنانی داریم که بازی نکردند و این یک به‌روز رسانی برای آنها خواهد بود. شانس این را دارم که تیم پزشکی خوبی داشته باشم و بهترین تصمیمات را درباره مصدومان درکنار هم اتخاذ کنیم.

این دیدار در حضور حدود ۶ هزار تماشاگر برگزار شد که بیش از چهار هزار نفر آنان را زنان تشکیل می‌دادند و روزی تاریخی را در ورزشگاه آزادی رقم زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین