کد خبر: ۶۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

نجات زندانی محکوم به اعدام در بندرعباس

یک زندانی که به دلیل قتل عمد، محکوم به قصاص بود، در بندرعباس پس از تحمل پنج سال حبس، با رضایت اولیای دم، از مجازات اعدام با چوبه دار نجات یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس کل دادگستری هرمزگان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیان این پرونده اظهار داشت: آبان ماه سال ۹۳، با کشف جسدی در خودروی سواری پارک شده در بلوار ساحلی بندرعباس، پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل شد.

علی صالحی ادامه داد: با بررسی موضوع توسط بازپرس و مأموران انتظامی، در کمتر از ۴۸ ساعت، متهم ۲۶ ساله دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل اقرار کرد.

وی افزود: پس از صدور کیفرخواست در دادسرا و ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان هرمزگان، با توجه به اقرار صریح قاتل به ارتکاب جنایت و درخواست قصاص توسط اولیای دم، حکم به قصاص نفس صادر شد که رأی مذکور در شعبه بیست و نهم دیوانعالی کشور تأیید شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قطعیت حکم قصاص نفس، پرونده به منظور اجرا در اختیار واحد اجرای احکام کیفری بندرعباس قرار گرفت، که با تلاش مسوولان قضایی استان و تشکیل جلسه با اولیای دم، خانواده مقتول رضایت دادند و این جوان پس از تحمل ۵ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین