کد خبر: ۶۱۵۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
قصه «ستایش» را نجات داد

توضیحات یکی از بازیگران "ستایش" درباره گریم‌ها

امیر محمد زند که در فصل سوم سریال «ستایش» ایفای نقش کرده است، می‌گوید که به دلیل نقش کوتاهی که به وی سپرده شده بود ابتدا تمایلی به ایفای نقش در فصل سوم این سریال را نداشته است اما در ادامه با توضیحات نویسنده درباره نقش، مجاب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :


زند  گفت: درام موجود در این سریال را قوی و پیچیده خواند که به‌رغم دافعه‌های ابتدایی، باعث جذب مخاطب می‌شود.

وی  ادامه داد: هر چه قصه جلوتر می‌رود درام هم پیچیدگی‌های بیشتری پیدا می‌کند و معتقدم تا قسمت آخر هم این اتفاق خواهد افتاد.

او ادامه داد: فصل سوم جزو کاراهایی بود که زمانی که پخش خود را شروع کرد خیلی دافعه ایجاد کرد و نسبت به خود قصه و گریم‌ها انتقاد شد اما در ادامه کار با قصه‌گویی که داشت که بزرگترین نکته‌ی مثبت «ستایش» هم همین قصه‌گویی‌اش است، مخاطب را جذب کرد. چراکه مردم ما، مردم یکی بود و یکی نبود هستند. پدران و مادران نسل ما و همگی با قصه بزرگ شدیم.

بازیگر ستایش با بیان اینکه «ستایش 3» روی محور شخصیت حشمت فردوس می چرخد تا خود «ستایش»، گفت: چیزی که مهم است این است که مردم کار را دوست داشتند.

وی ادامه داد: برخی سریال‌ها مثل «ترور خاموش» بحث تکنیکال و مسائل تخصصی دارند، اما «ستایش» قصه‌ای دارد که در دل مردم است و به مسائل خانوادگی و اجتماعی مردم ارتباط دارد.

زند درباره‌ی نقش خود گفت: نقشی که من بازی کردم درست است که به دلیل طولی کوتاه‌تر شده و البته بازی‌ها هنوز تمام نشده است و پایان کار مانده، اما به لحاظ عمقی و عرضی تاثیرگذار است. نقشی که من ابتدا نمی‌خواستم قبول کنم اما نویسنده و کارگردان پیشنهاد کردند که ادامه‌ی نقش را بازی کنم.
وی تصریح کرد: از آنجا که فیلمنامه کامل نوشته نشده بود و نقش من هم کوتاه شده بود، تصمیم نداشتم بازی کنم. وقتی که آقای مطلبی نمای کلی از نقش به من دادند، کمی اقناع شدم که بازی کنم. نقشم پررنگ نشد اما سکانس‌ها، سکانس‌های کلیدی و راهگشا برای بازیگر نقش اصلی یعنی حشمت فردوس خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا سریال "ستایش" این قابلیت را دارد که ادامه داشته باشد؟ اظهار کرد: باید پایان قصه را دید؛ ممکن است آخر کار قصه طوری پیش برود که همه‌ی گره‌ها گشوده شود و به لحاظ روند قصه‌گویی کافی باشد، ممکن هم هست خطی باقیمانده باشد.

زند درباره‌ی حواشی مربوط به گریم کاراکتر «ستایش» نیز گفت: اساسا راجع به هر اثر هنری وقتی حواشی سمت آن می‌رود، یعنی کار دیده می‌شود. در عین حال ممکن است در انتخاب برخی بازیگران اشتباهاتی شده باشد اما به لحاظ گریم "ستایش" آن هم در سن 43 سالگی آنقدر اشتباه نشده است. مضاف بر اینکه ستایش قرار است در این برهه اتفاقاتی برایش بیفتد که برای آن اتفاقات نیاز بود که مقداری طراوت بیشتری داشته باشد.

وی در عین حال گفت: از طرفی علم گریم ما در ایران به حدی نرسیده که گریم‌های سنگین را طوری در صورت بازیگر انجام دهیم که پوست بازیگر نابود نشود. اینکه بازیگر 6 - 7 ماه و یا یک سال باید گریم شود غیرقابل تحمل است و در گریم ایران از چسب و لاتکس استفاده می‌کنند و اگر قرار باشد بازیگری یک سال هر روز صورتش چسب بخورد امکان‌پذیر نیست. امکان تغییر بازیگر هم نبود چرا که انتقادهای زیادی این جابه‌جایی می‌شد. راجع به جابه‌جایی بازیگر نقش نازگل کلی هجمه وارد شد، چه برسد به اینکه بازیگر ستایش را تغییر می‌دادند.

وی در پایان گفت: کار کردن با آقای سعید سلطانی واقعا موهبت است. در دو سه کاری که با ایشان همکاری داشتم لذت برم. و در این سریال اخیرشان نقشی نبود که به من بخورد وگرنه خوشحال می شدم که با ایشان همکاری دوباره‌ داشته باشم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین