کد خبر: ۶۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

شورای شهر قزوین بر روی گزینه شهردار به اجماع نرسیده

عضو اصلاح‌طلب پارلمان محلی شهر قزوین گفت: هنوز اعضای شورای شهر قزوین بر سر گزینه خاصی برای تصدی شهرداری قزوین به اجماع نرسیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیده منیره قوامی  اظهار کرد: طبق آخرین جلسه شورای شهر قزوین، مقرر شده غروب فردا شنبه 20 مهر ماه رأی گیری برای انتخاب شهردار قزوین صورت گیرد.

وی افزود: هنوز اعضای شورای شهر قزوین بر سر گزینه خاصی برای شهرداری به اجماع نرسیده‌اند و چهار گزینه شامل آقایان شیری، طاهرخانی، مدیح و آصفی گزینه‌های شهرداری هستند که شانس شیری با توجه به سابقه بسیار خوبی که دارد، برای شهردار شدن بیشتر است.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه خط‌دهی برای انتخاب شهردار وجود ندارد اما مشورت انجام می‌شود، ادامه داد: با بسیاری از افراد و حتی شورای اصلاح‌طلبان برای انتخاب گزینه مناسب‌ مشورت شده و برای لیست امید، نظر این شورا خیلی مهم است.

قوامی در پاسخ به این سئوال که آیا عدم اجازه رئیس شورای شهر به حضور برخی کاندیداها در صحن شورا و ارائه رزومه صحت دارد، این موضوع را تایید نکرد و توضیح داد: برخی کاندیداها مانند علیرضا ترابی برای ارائه برنامه به شورای شهر دعوت شده بود که خودش حضور نیافت و انصراف داد.

وی در خصوص اختلاف نظر بین اعضای لیست امید خاطرنشان کرد: بین لیست امید درگیری لفظی صورت نگرفته بلکه در جلسه خصوصی، بین یکی از اعضای شورای شهر قزوین و یکی از اعضای اصلاح‌طلبان بر سر مسئله‌ای اختلاف نظر وجود داشت که منجر به درگیری لفظی شده بود.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار امیدواری کرد: انتخاب شهردار قزوین مانند انتخاب سرپرست شهرداری مهندسی شده نباشد؛ بلکه یک انتخاب سالم، آزاد و بر مبنای شایسته‌سالاری باشد.

علل مختلفی در انصراف نامزدهای تصدی شهردای دخیل است

قوامی افزود: طبق قانون و آئین‌نامه، رئیس شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند در خصوص غیرعلنی برگزار شدن جلسات شورای شهر تصمیم‌گیری کند و باید نظر مابقی اعضای شورا را جویا شده و نظرات آنها را هم لحاظ کند.

وی ادامه داد: فشارهای سیاسی بر انتخاب شهردار قزوین تاثیرگذار بوده و اگر این فشارهای سیاسی و احزاب نبود، تاکنون شهردار قزوین انتخاب می‌شد.

عضو اصلاح‌طلب پارلمان محلی شهر قزوین در خصوص دلایل انصراف برخی از کاندیدهای تصدی شهرداری قزوین بیان کرد: علل مختلفی در این امر دخیل است که می‌توان به نداشتن رأی، انصراف توسط خودشان و انصراف طبق خواسته عده‌ای اشاره کرد و شاید هم به این نتیجه رسیده‌اند که انصراف دهند، بهتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین