کد خبر: ۶۱۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

محمود صادقی: اصلاح‌طلبان از قطار نظام پیاده نخواهند شد/عرب سرخی: اصلاح‌طلبان از لیست انتخاباتی حداقلی و حداکثری صحبت نکنند

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه گروه‌ها در انتخابات گفت:‌ اصلاح‌طلبان از قطار نظام پیاده نخواهند شد.
محمود صادقی: اصلاح‌طلبان از قطار نظام پیاده نخواهند شد/عرب سرخی: اصلاح‌طلبان از لیست انتخاباتی حداقلی و حداکثری صحبت نکنند
آفتاب‌‌نیوز :

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، شامگاه جمعه در جمع فعالان اصلاح طلب دشت ورامین، گفت:‌ جمهوری اسلامی بر مبنای مشارکت عموم مردم شکل گرفته است و بر اساس قانون اساسی همه چیز باید با مشارکت فعال آحاد مردم انتخاب شود. قهر با صندوق‌های رای راهبرد خوبی برای بیان نگرانی از وضعیت سیاسی جامعه نیست بلکه باید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را برد

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد: از نظر قانون اساسی تمامی ارکان نظام باید با آرای عمومی مردم انتخاب شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس همچنین با انتقاد از رویکرد صداوسیما در وارونه جلوه دادن برخی واقعیت‌های جامعه اظهارداشت: صداوسیما به صورت سیستماتیک برخی مطالب را سانسور می‌کند و بسیار ماهرانه چهره‌ای وارونه از واقعیت نشان می‌دهد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه نمایندگان به وظایف قانونی گفت: ما حتی از کسانی که امکان پرسیدن سئوال از آنان وجود نداشت هم سئوال کردیم؛ پس از سوال بنده در خصوص ۶۳ حساب قوه‌ قضاییه تعداد آنها به پنج حساب محدود شد و حق امضای آنها نیز از یک به سه امضا رسید.

در شرایط فعلی نباید از لیست انتخاباتی حداقلی و حداکثری صحبت کرد

هم چنین فیض الله عرب سرخی در گفتگویی با روزنامه اعتماد، به نکاتی مانند نوسازی گفتمانی اصلاح طلبان اشاره کرده است که در ادامه بخشی از آن را می خوانید؛

*{درباره نوسازی گفتمانی اصلاح طلبان }: هر نیروی سیاسی اگر خواهان حضور موثر در عرصه سیاسی باشد باید متناسب با تغییر شرایط اجتماعی و سیاسی به بازسازی و نوسازی گفتمان خویش بپردازد. این بازتولید باید با ۲ ملاحظه صورت پذیرد؛ اول آنکه در امتداد اهداف راهبردی خود باشد و در هر شرایطی مسیر را به ‌سوی اهداف راهبردی هموار کند ثانیا براساس تحلیلی صحیح از شرایط تحول ‌یافته سیاسی و اجتماعی انجام شود و بیشترین قرابت را با اصلی‌ترین مسائل و معضلات جامعه داشته باشد.

*(در پاسخ به نیازمندی اصلاح طلبان به ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم): فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان پیش از اینکه به ائتلاف با این یا آن گروه بیندیشند باید راهبرد و اهداف انتخاباتی خود را مشخص کنند. چگونه می‌توان بدون تعیین راهبرد انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات دست به ائتلاف زد. اصلاح‌طلبان برای تعیین چنین راهبردی باید تحلیلی درست از موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و نیز پروژه‌هایی که کانون‌های قدرت تعقیب می‌کنند، داشته باشـند.

*(درباره راهبرد نهایی اصلاح طلبان برای دستیابی به نتیجه بهتر و تهیه لیست انتخاباتی): با توجه به آنچه در پاسخ به پرسش قبل عرض کردم به نظرم اصلاح‌طلبان باید با فهرستی از کاندیداهای اختصاصی و قابل‌ دفاع خود در انتخابات مجلس آینده شرکت کنند. کاندیداهایی که در صورت پیروزی در مجلس به مطالبات اصلاح‌طلبانه ملتزم و متعهد باشند و حامیان‌شان بتوانند از عملکرد آنها دفاع کامل کنند و آنها نیز پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ بنابراین به نظرم در شرایط فعلی نباید از لیست انتخاباتی حداقلی و حداکثری صحبت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین