کد خبر: ۶۱۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا در بوشهر

پیش بینی می شود ناپایداری‌های جوی همرفتی طی هفته جاری در استان بوشهر ادامه یافته و در برخی مواقع با گسترش بر روی دریا سبب رخداد تندبادهای لحظه ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا در خلیج فارس شود.
افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا در بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که از امروز و طی هفته جاری همچنان در برخی نقاط، عمدتا در ارتفاعات و مناطق جنوبی استان وقوع ناپایداری های همرفتی به شکل رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش تندباد غالبا در ساعاتی از بعدازظهر تا شب دور از انتظار نیست و طی این مدت در طول روز وزش ملایم باد همراه با غبار محلی و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان است.

بر اساس پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط رشد ابر و عمدتا در مناطق شرقی و جنوبی استان گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای و صبح فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

در این مدت همچنین جهت وزش باد متغیر، غالبا غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۵، مد اول ساعت ۰۷:۵۷، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۷ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۵ خواهد بود.

اطلاعیه امروز هواشناسی بوشهر

در اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی استان بوشهر آمده است "طی هفته جاری همچنان شرایط برای ادامه ناپایداری های جوی همرفتی مهیا است. براین اساس تا پایان هفته، به تناوب در برخی ساعات روز رشد ابر و در برخی نقاط استان رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه ای، به همراه گردوخاک موردانتظار است.

همچنین پیش بینی می شود که این ناپایداری‌ها در برخی مواقع بر روی دریا نیز گسترش یافته و سبب رخداد تندبادهای لحظه ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود. بر این اساس توصیه می شود طی این مدت در هنگام ترددهای دریایی جوانب احتیاط و ایمنی مورد توجه قرار گیرد."

کمترین و بیشترین دما

گفتنی است در روز جاری، شهر برازجان با ۴۰ درجه گرم ترین شهر و پس از آن شهرهای اهرم و خورموج با دمای ۳۹ درجه دارای بیشترین دما هستند، همچنین شهر جم با دمای ۳۴ درجه کمترین دما را به خود اختصاص داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین