کد خبر: ۶۱۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

هوای سرد و بارانی اردبیل را فرا گرفت

هوای سرد همراه باران از شامگاه بیستمین روز پاییز بر اردبیل و پهنه وسیعی از این استان حاکم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

ساکنان اردبیل که روز گذشته به خاطر کاهش فشار در تراز نزدیک به زمین شاهد وزش گرمباد و افزایش دمای هوا به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بودند اکنون با ریزش باران و دمای ۱۲ درجه هوای مطبوع پاییزی را تجربه می‌کنند.

از شهرستان های نیر ، نمین ، سرعین و ایستگاه فرودگاه اردبیل نیز ریزش باران و استقرار هوای سرد و مه آلود گزارش شده است.

این دگرگونی‌های جوی که ناشی از نفوذ یک ناوه فعال اطلسی و زبانه هوای سرد پرفشار عرض‌های بالاتر است از در پیش بودن روزهای پاییزی پربرکت برای ساکنان اردبیل خبر می‌دهد استانی که کشاورزی و باغداری منابع تامین درآمد قسمت عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی آن است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های قابل ملاحظه و کاهش محسوس دمای هوا از امشب تا عصر فردا در پهنه گسترده‌ای از این استان به ساکنان منطقه هشدار داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: خودداری از قرارگیری در بستر و حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها،پرهیز از کوهنوردی و رفتن به کوهپایه به خاطر بارش برف در بلندی‌های استان، کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و رانندگی با احتیاط در جاده‌های خیس و مه‌آلود ازجمله نکات ایمنی هستند که توصیه می‌شود.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی خود از هوای بسیار متغیر برخوردار است،در سال‌های معمول در اواسط آبان ماه برف و سرما در نقاط سردسیر این استان از جمله شهرستان اردبیل آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین