کد خبر: ۶۱۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶

سیاست یک بام و دو هوای ترامپ درباره رودی جولیانی

دونالد ترامپ که دیروز جمعه با توجه به برجسته شدن نقش «روی جولیانی» در پرونده رسوایی اوکراین تلاش کرد از وی فاصله بگیرد امروز در توییتی وی را بزرگ ترین شهردار تاریخ نیویورک خواند و روند پیگرد او را شرم آور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تارنمای «د هیل» که اخبار و تحلیل های مربوط به دولت آمریکا و کنگره این کشور را منعکس می کند، «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا که درگیر پرونده رسوایی اوکراین است، در توییت صبح شنبه خود با تعریف و تمجید از «رودی (رودولف) جولیانی»، شهردار سابق نیویورک و وکیل سابق وی، نوشته است:

«خب، حالا آنها به دنبال رودی جولیانی، بزرگترین شهردار تاریخ شهر نیویورک و مرد افسانه ای مبارزه با جرایم و فساد هستند. او گاهی اوقات در برخی موارد کمی لنگ می زند اما شخص بزرگی و وکیل فوق العاده ای است. این چنین سیاستمداران را به طور جانبه در آمریکا تحت پیگرد قرار دهند. شرم آور است!»

سیاست یک بام و دو هوای ترامپ درباره رودی جولیانی

این در حالی است که وی دیروز جمعه به خبرنگارانی که از او پرسیده بودند آیا جولیانی هنوز وکیل او هست یا نه، گفته بود: «من با رودی صحبتی نکرده ام... او وکیلم بوده است!»

این تارنما در همین راستا می افزاید: «روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که دادستان های فدرال در منهاتان در پی این هستند که دریابند آیا مراودات جولیانی با اوکراین نقض قوانین لابی گری در آمریکا بوده است یا خیر. یکی از منابع به این روزنامه گفته است که دادستان ها مشغول تحقیق درباره اقدامات شهردار سابق نیویورک در جهت تخریب وجهه «ماری یووانوویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین هستند که اوایل سال جاری برکنار شد. یووانوویچ روز جمعه در پاسخ به بازپرس پرونده استیضاح ترامپ گفت که با وجود مخالفت های وزارت امور خارجه، رئیس جمهوری آمریکا دستور برکناری وی را صادر کرد.

ترامپ و وکیل شخصی اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از دولت اوکراین خواسته اند از «جو بایدن» نامزد دموکرات ها و معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش «هانتر بایدن» به دلیل فعالیت غیرقانونی در شرکت گاز اوکراین تحقیق کند. به همین دلیل، جولیانی و ترامپ محور اصلی انتقادها به خاطر تلاش های مشترک شان برای تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین هستند. بر اساس گزارش ها، این دو نفر به طور مستقیم در تلاش های جولیانی برای خدشه دار کردن وجهه خانواده بایدن نقش داشته اند و سابقه همکاری آنها با وکیل ترامپ به مارس گذشته باز می گردد.

شبکه خبری «ای بی سی نیوز» هم گزارش داده که دادستان های فدرال در دفتری که جولیانی اداره آن را برعهده داشته، در حال بررسی روابط شهردار سابق نیویورک (جولیانی) با این دو نفر هستند.

تلاش های ترامپ و جولیانی برای فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره خانواده بایدن محور اصلی شکایت یک افشاگر را که از مقام های اطلاعاتی آمریکا است، تشکیل می دهد.

این شکایت در ماه آگوست گذشته تهیه شد و نام جولیانی ۳۱ بار در آن ذکر شده است.

جولیانی همچنین «شخصیت اصلی» در تلاش های ترامپ قلمداد شده است. در این شکایت همچنین از «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به عنوان کسی که در این روند دخیل بوده نام برده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین