کد خبر: ۶۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۲

سقوط هواپیمای ریاست جمهوری کنگو/ ۲۳ نفر کشته شدند

منابع خبری آفریقایی امروز گزارش دادند که سقوط هواپیمای حامل کارکنان دفتر ریاست جمهوری جمهوری دمکراتیک کنگو، 23 نفر را به کام مرگ برد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دیلی پست نیجریه با پایان دادن به شایعه های دو روز اخیر مبنی بر ناپدید شدن این هواپیمای باری ویژه حمل کارکنان دفتر ریاست جمهوری در کینشازا، نوشت که تحقیقات انجام شده نشان داد این هواپیما در شرق این کشور سقوط کرد و همه 23 سرنشین آن جان باختند.

این گزارش به نقل از "ویدیه تشیمانگا" رئیس هواپیمایی غیرنظامی جمهوری دمکراتیک کنگو اعلام کرد که بعد از آنکه روز پنجشنبه هواپیمای جت آنتانوف روسی به همراه خلبان ویژه رئیس جمهوری، مدیر پشتیابی هواپیمایی کشور و چند سرباز از شهر "گوما" عازم کینشازا بود و در 40 کیلومتری فرودگان "ان دیلی" از صفحه رادار مفقود شد، امروز مشخص شد که هواپیمای مذکور سقوط کرد و همه سرنشینان خود را به کام مرگ برد.

سقوط هواپیمای ریاست جمهوری کنگو/ ۲۳ نفر کشته شدند

هواپیمای "ان-"26 متعلق به شرکت "گوم-ایر شب پنجشنبه در حالی در 25 کیلومتری شهر کینشازا در جمهوری دموکراتیک کنگو سقوط کرد که محموله خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گوما تحویل مقامات آن شهر داده بود و به پایتخت باز می گشت.

"الکسی سنتبوف" سفیر روسیه در کینشازا نیز امروز در صفحه فیس بوک خود از حضور چند تبعه روس در هواپیمای "ان-26" خبر داد و نوشت که از سه خلبان و خدمه روسی این هواپیما هنوز اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری رویترز امروز از تجمع صدها تن از حامیان "فلیکس شیسه کدی" رئیس جمهوری این کشور در کینشازا خبر داد که این حادثه را یک اقدام تروریستی و کودتایی علیه رئیس جمهوری این کشور تلقی کردند.

جمهوری دموکراتیک کنگو یا زئیر سابق در مرکز قاره آفریقا دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان است که با ۹۱ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقاست.

جمهوری دمکراتیک کنگو از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، بروندی و تانزانیا و از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین