کد خبر: ۶۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

در سفر وزیر اطلاعات به مرز چذابه چه گذشت؟+تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات پیش از ظهر روز دوشنبه پس از بازدید از مرز شلمچه به پایانه چذابه سفر کرد و در ابتدای ورود مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مستقر در این منطقه مرزی و فرماندار دشت آزادگان قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر اطلاعات به همراه غلامرضا شریعتی استاندار و نماینده عالی دولت در خوزستان در دقایق نخست از گیت های ورودی و خروجی زائران اربعین در این پایانه مرزی بازدید و با کارکنان گذرنامه صمیمانه گفت و گو و به آنان خسته نباشید گفت.

حجت الاسلام علوی طبق سنت پنج ساله گذشته در ایام اربعین با تعدادی از زائران خواهر و برادر بازگشته از سفر کربلا گفت و گو کرد و پای صحبت تعدادی از زائران نشست و به خاطرات به یادماندنی تعدادی از زائران اربعین گوش داد و به آنان "زیارت قبولی " گفت.

در سفر وزیر اطلاعات به مرز چذابه چه گذشت؟

وزیر اطلاعات همچنین ضمن گفت و گو با شماری از مرزبانان اطراف پایانه چذابه از روند ورود و خروج زائران از نقطه صفر مرزی چذابه واقع در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی سپس به محل استقرار موکب های مردمی که سه کیلومتر با پایانه چذابه فاصله دارد عزیمت کرد و در ابتدای ورود مورد استقبال گرم موکب داران عرب منطقه قرار گرفت؛ موکب داران با سر دادن شعارهایی به زبان عربی و سروده های حماسی به این وزیر دولت دکتر حسن روحانی خوش آمد گفتند.

وزیر اطلاعات همچنین از بیمارستان صحرایی شهید ذوالفقار نسب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از ۱۳ مهر در جوار موکب های مردمی برپا شده بازدید کرد و با تعدادی از زائران اربعین که به این مرکز درمانی مراجعه کردند به گفت و گو نشست.

بیماران بستری در این مرکز درمانی از خدمت رسانی خالصانه موکب داران و دستگاه های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی در این منطقه تقدیر کردند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به ابراز محبت این دسته از زائران گفت: خدمت به زائران امام حسین(ع) نعمتی برای همه خدمتگزاران است و ما باید شکرگزار چنین نعمت بزرگی باشیم.

بخش مهم زمان بازدید وزیر اطلاعات از چذابه مربوط به سرکشی از ۳۰ موکبی بود که ظهر دوشنبه در حال اطعام و پذیرایی از زائران اربعین حسینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش مخلصانه موکب داران در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به زبان عربی، متواضعانه پای صحبت برخی موکب داران نشست.

پذیرایی با چای و قهوه موکب داران از وزیر اطلاعات در هوای بسیار گرم و مرطوب منطقه نیز از نکات برجسته این بازدید بود.

استاندار خوزستان نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه به وزیر اطلاعات ارائه کرد.

وزیر اطلاعات در بخش پایانی بازدید از پایانه چذابه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدام های دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، خدمت به زائران را دارای اجر اخروی و برکت در دنیا توصیف کرد و گفت: همه ما مفتخریم که به زائران سید الشهدا(ع) خدمت می کنیم و بر آنان هیچ منتی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه همه دستگاه های امنیتی، انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای تامین امنیت در خدمت زائران هستند، افزود: به لطف الهی ثمره و خروجی این تلاش ها، امنیت زائران اربعین است که درفضایی امن و خیالی آسوده رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف هستند.

وی همچنین از اینکه نتوانست به همه موکب های مستقر در اطراف پایانه چذابه مشغول خدمت رسانی به زائران هستند سرکشی کند، عذرخواهی کرد.

حدود ۳۰۰ موکب در مرز چذابه مشغول خدمت رسانی شبانه روزی به زائران اربعین هستند. در این موکب ها امکان استراحت ۳۰هزار زائراربعین حسینی وجود دارد.

۲۹۰هزار زائر از اول ماه صفر تا ساعت هشت صبح دوشنبه ۱۵صفر از مرز چذابه راهی کربلای معلا و نجف اشرف شدند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع شده در تا چند روز مانده به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت به اوج خود می رسد.

مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعنی حسینی است.

اربعین پارسال ۵۵۰هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷هزار زائر چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین است. در عراق نیز همین روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا علیه السلام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین