کد خبر: ۶۱۶۴۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
پس از افزایش ۳۵۰ درصدی

حقوق در ونزوئلا: ماهی ۱۵ دلار!

حداقل سطح دستمزدها در ونزوئلا ۳.۵ برابر افزایش یافت.
حقوق در ونزوئلا: ماهی ۱۵ دلار!
آفتاب‌‌نیوز :

 فرانسیسکو توبارلا، نماینده مجلس ونزوئلا در حساب توئیتری خود اعلام کرد که حداقل سطح دستمزد ها در این کشور ۳۵۰ درصد افزایش خواهد یافت تا کارکنان ونزوئلایی ماهانه ۱۵ دلار درآمد داشته باشند.

به گزارش اسوشیتدپرس، این سومین مرتبه در طول سال جاری است که ونزوئلا حداقل سطح دستمزدها را افزایش می دهد. بحران بسیار شدید اقتصادی ونزوئلا که به گفته مدیر منطقه امریکای لاتین صندوق بین المللی پول، غم انگیزترین سقوط اقتصادی در تاریخ معاصر است، باعث بی‌ارزش شدن ارزش پول ملی این کشور و مهاجرت میلیون‌ها ونزوئلایی به خارج شده است.

با این حال خوان گوایدو، رئیس مجلس و رهبر مخالفان ونزوئلا در واکنش به این خب رگفت: دولت با تداوم این کارها مردم را به سخره گرفته است.

دیگو مویا، تحلیل‌گر مسائل اقتصاد ونزوئلا در موسسه " ای اچ اس گلوبال اینسایت" گفت: افزایش سطح دستمزدها اثر مثبت خیلی کوتاه مدتی بر روی کیفیت زندگی و دسترسی مردم به مواد غذایی، دارو و سوخت مورد نیاز خواهد داشت. مویا افزود: دولت باز هم اقدام به پول پاشی کرده است تا به مردم چیزی برای جشن گرفتن بدهد اما در حقیقت با این کار تنها آتش تورمی را شعله ورتر می‌کند که در نهایت قدرت خرید مردم را بیش از این کاهش خواهد داد.

به دنبال فروپاشی اقتصاد ونزوئلا که به دلیل سیاست های سوسیالیستی و پوپولیستی دولت تشدید شده است، حدود سه میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون از این کشور مهاجرت کرده‌اند. با این حال مادورو تقصیر به وجود آمدن شرایط فعلی را به گردن مخالفان داخلی و آمریکا می‌اندازد.

باوجود تورم شدید، دولت نیکلاس مادورو از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۷ مرتبه سطح حداقل دستمزدها را افزایش داده است که این مساله به نوبه خود منجر به چاپ پول بیشتر و تعطیلی کسب وکارها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
1
نخندین سرمون میاد
پاسخ ها
صدیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
سزمون اومده ماهی 200دلار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
2
همین را در منابر الگو قراربدیددوست ما نبود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین