کد خبر: ۶۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۱۳

اعتراض فرانسه به بازداشت‌های اخیر ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه مراتب «نگرانی شدید» کشورش را از آنچه «اعمال سختگیری» در ایران نسبت به محققان، روزنامه‌نگاران و نمایندگان سازمان‌های‌ غیردولتی خارجی می‌نامید ابراز داشت.

به گزارش اینترنشنال هرالد تریبیون، دنیس سیمون روز چهارشنبه در پاریس گفت: «ما نگرانی خود را از سخت‌گیری‌های تازه مقامات ایران در برخورد با محققان خارجی‌، روزنامه نگاران و نمایندگان سازمان های غیر دولتی که از آن کشور دیدن می کنند ابراز می‌داریم. این نگرانی بویژه در مورد افرادی که تابعیت دوگانه دارد بسیار بیشتر است».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: «ایجاد این امکان که اتباع خارجی بتوانند در آرامش و امنیت از ایران دیدار نمایند شاخص بسیار مهمی جهت اندازه‌گیری میزان آمادگی این کشور برای برقراری تعامل با جامعه جهانی است. برقراری ارتبط میان نخبگان کشورها به ایجاد روابط مستحکم میان ملت‌ها می‌انجامد و هیچ دولتی نباید جلوی آن را بگیرد».

سخنان این مقام فرانسوی در حالی ابراز می‌شود که وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه با احضار سفیر سوئیس در ایران نسبت به اقدامات تخریبی دولت آمریکا در کشورمان که در پوشش فعالیت‌های علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد به شدت هشدار داد.

گفتنی است هاله اسفندیاری ، نازی عظیما، کیان تاج‌بخش که سه شهروند ایرانی-آمریکایی بوده‌اند و حداقل 2 نفر دیگر طی هفته‌های اخیر توسط مقامات امنیتی کشورمان دستگیر شده‌اند. این بازداشت‌ها با اعتراضات گسترده بین‌المللی مواجه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین