کد خبر: ۶۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۳۵

افروغ: به دولت بیشتر تذکر می‌دهیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک چهره فراکسیون اصولگرایان مستقل که در ابتدا حامی سرسخت احمدی‌نژاد بود اما ناگهان به منتقد سرسخت او تبدیل شد، با توجه به عدم تغییر در ترکیب هیأت رئیسه مجلس از فعال‌تر شدن فراکسیون متبوعش در ارایه نقدهای جدی و تذکرات آتی خبر داد. 

عماد افروغ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهار امیدواری قبلی خود درباره تغییرات در ترکیب هیأت رئیسه فعلی گفت: «من پیش‌بینی کرده بودم و تأکید هم داشتم که این مسأله بستگی به لابی‌های درونی پارلمان دارد». 

وی درباره عدم معرفی چهره‌ای رسمی به جز دکتر سبحانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس اظهار داشت: «ما فردی را رسما معرفی نکرده بودیم. اینکه بیانیه و اطلاعیه بدهیم چنین نبوده است. البته دوستان مایل بودند آقای مدنی به عنوان منشی هیأت رئیسه انتخاب شوند. منظورم اعضای فراکسیون اصولگرایان مستقل است. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد این امر بستگی به لابی‌های معمول و رایج داشت و در مصاحبه قبلی هم با قطعیت در این باره داوری نکرده بودم». 

وی ابراز عقیده کرد: «من امیدوارم ترکیب فعلی در راستای ایفای وظایف نمایندگی و توقعات و انتظارات رهبر معظم انقلاب عمل کنند و بدانند که تأیید ایشان به این معنی نیست که روال فعلی روال مطلوب است و باید به روال آتی تبدیل شود بلکه باید روال جهت‌دارتری اعمال گردد تا بتوان کمال استفاده را از یکسال باقی مانده صورت داد». 

افروغ گفت: «ما نماینده مردم هستیم و وظیفه داریم در قالب‌های مختلف تقنینی و تذکر و سؤال وظیفه خود را ادا کنیم. بی‌تردید از این پس به طور فعال‌تر، منسجم‌تر و متشکل‌تر وارد صحنه خواهیم شد. اگرچه همان تغییرات جزیی هم در ترکیب هیأت رئیسه اعمال نشد اما ما دست از تلاش برنمی‌داریم. مسلم است که در یکسال باقی مانده دیگر تغییری در هیأت رئیسه انجام نمی‌گیرد اما نقدها و وظایف نمایندگی ما فراتر از هیأت رئیسه است. خواهید دید که منسجم‌تر و متشکل‌تر وارد عرصه تعامل می‌شویم». 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مستقل ادامه داد:‌ «ما نقدهایمان را دنبال می‌کنیم، به آنها اعتقاد داریم و بر آنها اصرار می‌ورزیم، نقد ما نقد شبانه و نقد یکی – دو روزه نبود، ‌نقد ما مبنایی است. ما معتقدیم نباید تعامل مجلس با دولت یکسویه باشد باشد. نباید شاهد «دولت‌گرایی پارلمانی» باشیم و باید در راستای اصل تفکیک قوا وظایفمان را دنبال کنیم». 

افروغ که با نزدیکی به ایام انتخابات بر شدت انتقادات خود از دولت احمدی‌نژاد افزوده است در پایان گفت: «این وظیفه‌ای است که ما به آن اعتقاد داریم و آن را دنبال می‌کنیم و جدی‌تر و فعال‌تر از گذشته ادامه خواهیم داد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین