کد خبر: ۶۱۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

نوبخت خبر داد: اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد برای جبران خسارات سیل لرستان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: ۳۰۰۰ میلیارد برای جبران خسارات سیل لرستان تخصیص یافت.
نوبخت خبر داد: اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد برای جبران خسارات سیل لرستان
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه لرستان، اظهار کرد: آنچه که از سوی امام‌جمعه بیان شد و همکاران من آمار دارند احساس می‌کنم حتماً باید تحقیق صورت بگیرد، بر اساس گزارش‌هایی که پرداخت‌های ما نشان می‌دهد اعداد دیگری است که به ریز آن‌ها را اشاره می‌کنم.

وی تصریح کرد: از نظر تسهیلاتی که در بخش مسکن به‌صورت وام باید داده شود بالغ بر ۱۱۲۵ میلیارد اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض مسکن ۳۳۰ میلیارد بوده، کمک بلاعوض در بخش کشاورزی ۲۷۰ میلیارد بوده و در بخش تملک دارایی‌ها ۹۳۵ میلیارد اعتبار اختصاص یافته است.

نوبخت اضافه کرد: نزدیک ۳۰۰۰ هزار میلیارد برای جبران خسارات سیل لرستان تخصیص یافت.

وی بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه در لرستان فرمودند ۱۰۰۰ میلیارد اختصاص یافته است که حتماً باید بررسی شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: دولت خود را موظف و مقید می‌داند که پشتیبانی کند جبران خسارت مسکن را، خسارت زیربناهایی که در حادثه سیل پیش آمد باید جبران شود.

نوبخت عنوان کرد: از استاندار لرستان طلب می‌کنم این کمیته را به ریاست دکتر عدل تشکیل داده و قبل از پایان هفته علت تفاوت آمار گزارش داده شود.

وی اظهار کرد: سه برابر عدد است، خیلی تفاوت دارد، ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان پرداختی‌هایی است که به این امر اختصاص یافته و یا ۱۰۰۰ میلیارد متفاوت است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تصریح کرد: مردم اعداد را با آنچه در سفره خود است مقایسه می‌کنند و این نخستین تعهدی نیست که دولت نسبت به مردم لرستان داشته است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در مورد سفری که در دولت یازدهم رئیس‌جمهور به لرستان داشتند، این‌گونه گفته می‌شود که «می‌آیند می‌گویند می‌روند»، اگر دولت‌مردان متعهد به تعهدات نباشند که جای تأسف است.

وی اضافه کرد: آنچه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان صورت گرفت برای ۵۴ مصوبه ۶۲۶ میلیارد تعهد اعلام شد و میزان اعتبار اختصاص یافته برای ۵۴ پروژه به ریز مشخص است، آنچه تا امروز پرداخت شد بالغ بر ۱۳۳۱ میلیارد بوده یعنی ۲۱۳ درصد تعهد پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بیان کرد: البته هنوز همه طرح و پروژه‌ها به اتمام نرسیده و دلایل مختلفی دارد.

نوبخت ادامه داد: از ۵۴ پروژه مصوب سفر هیئت دولت به لرستان ۳۴ پروژه تکمیل شده، ۷ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت و ۱۳ پروژه زیر ۷۰ درصد پیشرفت دارد. هنوز باید مبالغی بدهیم تا آن ۵۴ پروژه بتواند به اتمام برسند.

وی یادآور شد: در استان‌های دیگر از ۲۶ هزار میلیارد تعهد در سفرهای رئیس‌جمهور بیش از ۴۶ هزار میلیارد پرداختی داشته‌ایم. البته بازهم باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین