کد خبر: ۶۱۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

هشدار وزارت خارجه آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: واشنگتن در صورتی که ترکیه به راهکاری برای برون رفت از بحران شمال سوریه نرسد، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده است، افزود: آتش بس در شمال سوریه عنصر اصلی برای عادی سازی روابط میان آمریکا و ترکیه است.

وی گفت: همه نیروهای نظامی آمریکا از شهر منبج خارج شدند؛ اما حریم هوایی شمال شرق سوریه همچنان در کنترل ما قرار دارد.

یگان های ارتش سوریه برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، دیروز ( دوشنبه ) وارد منبج در حومه شمال استان حلب ، شهرک عین عیسی ، شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در استان رقه و شهر تل تمر در حومه شمال حسکه شدند.

این مقام اضافه کرد: هدف نخست واشنگتن تلاش دیپلماتیک برای برقراری آتش بس در شمال سوریه است.

وی در ادامه گفت: ما تاکنون فرار عناصر داعشی از زندان هایشان در شمال سوریه را مشاهده نکرده ایم.

«دونالد ترامپ» روز گذشته (دوشنبه) از اعمال تحریم علیه برخی مقام های دولت ترکیه خبر داد. تحریم های اعمال شده علیه ترکیه شامل افزایش تعرفه های فولاد از ۲۵ به ۵۰ درصد و توقف در مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری واشنگتن با آنکارا است.

بیانیه ترامپ در حالی منتشر می شود که روز یکشنبه میان مقامات امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات کلیدی دولت واشنگتن جلسات بررسی تحریم های ترکیه برگزار شده بود.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرده بود.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد؛ تحریمی که تهدید نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را به روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهد گشود.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین