کد خبر: ۶۱۶۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵

جاماندگان اربعین بخوانند

یکی از سنت‌هایی که به تازگی در شهر تهران پایه‌گذاری شده، پیاده‌روی اربعین مخصوص جاماندگان این زیارت است. در این رویداد عزاداران مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را طی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش برنامه‌های تدارک دیده شده برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر تهران را بخوانید:

۱.طبق اعلام مسئولان مدیریت شهری تهران، مراسم جاماندگان اربعین همزمان با رهروان حرم حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به مانند هر سال برگزار می‌شود.

جاماندگان اربعین بخوانند

۲. آنطور که مسئولان شهرداری تهران می‌گویند: مراسم جاماندگان از میدان آیینی امام حسین(ع) ساعت ۶صبح با قرائت زیارت اربعین، روضه و مداحی و پذیرایی از شهروندان آغاز می‌شود. همچنین داخل میدان برنامه صحنه‌ای برگزار می‌شود. در طول مسیر حدود ۱۰۰موکب تدارک دیده شده که تا امروز ۷۷موکب قطعی است و مجوز گرفته. پذیرایی در این مراسم مردمی است. همچنین زیرساخت‌ها را شهروندان مناطق آماده می‌کنند و به‌طور کلی تأکید بر این است که حرکت جاماندگان مردمی دیده شود.

۳. همچنین شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه طبق سال های گذشته تمهیدات و تدابیر لازم را برای خدمت رسانی مناسب به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی تهران در نظر گرفته است. ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و نیز ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات ویژه به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.در روز شنبه (۲۷ مهر) با کاهش فاصله حرکت قطارها در این خط، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام خواهد شد.

۴. از سوی دیگر به گفته مسئول کمیته فرهنگی و تبلیغی ستاد اربعین شهرستان ری در روز اربعین ۲۰ مسجد و حسینیه در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین برنامه‌های مختلف فرهنگی به زائران کربلای ایران ارائه می‌کنند که شامل زیارت‌خوانی اربعین، مداحی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر است.

۵. برپایی غرفه نقاشی کودکان با عناوین کربلا، تهیه بروشورهای تبلیغاتی، برپایی غرفه‌ای برای حضور ورزشکاران جهت معرفی مشاهیر علمی و دینی و همچنین معرفی اماکن گردشگری و سیاحتی شهرستان ری از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی و تبلیغی ستاد اربعین شهرستان ری برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین است.

۶. مسیرهای پیاده روی اربعین در شهر تهران مانند سال‌های گذشته به شرح زیر است:

مسیر شماره یک: میدان امان حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

مسیر شماره دو: حرم مطهر امام زاده حسن (ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، بزرگراه کریمی، خیابان فدائیان و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

مسیر شماره سه: از میدان جهاد آغاز خواهد شد و زائران با عبور از خیابان نواب، میدان بهمن، بزرگراه نواب، خیابان شهید رجایی و خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) می رسند.

مسیر شماره چهار: باقرشهر، جنوب به شمال خیابان رجایی، خیابان سلمان فارسی، ضلع جنوب حرم عبدالعظیم (ع)

مسیر شماره پنج: ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام، حرم عبدالعظیم (ع)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
چند مسیره کنید، مثلا مرقد امام ره تا عبدالعظیم وامام زاده صالح تجریش تا تا شاه عبدالعظیم و... الی آخر!!!!؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین