کد خبر: ۶۱۶۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵

طرح «شهر حساس به آب» چیست؟

 سرپرست مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرواعلام کرد که برای فرهنگ سازی و ترویج راهکار مناسب مصرف بهینه آب طرح «شهرحساس به آب» در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

 محمد فاضلی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راهکارهای متفاوتی برای بخش آب در نظر گرفته شده که در بخش امور اجتماعی منابع آب و انرژی طرحی موسوم به «طرح حساس به آب» پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس این طرح باید مردم به ویژه کشاورزان در اجرای طرح های مختلف آب مشارکت کنند.

طرح «شهرحساس به آب» چیست؟

فاضلی بیان داشت: در این بخش باید جنبش آگاهی عمومی و آگاه سازی نسبت به وضعیت نامناسبی که استان ها و شهرهای کشور به لحاظ آب دارند به وجود آورد.

سرپرست مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو گفت: کاهش هزینه ها و تغییر رفتار در اجرای پروژه های عمرانی و مصرف آب در قالب طرح حساس به آب دیده شده است.

وی کاهش مصرف در بخش آب و مدیریت کردن بدون اینکه به زندگی مردم آسیب وارد شود از مزیت های این طرح برشمرد.

فاضلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان البرز منابع آبی مناسبی ندارد ، گفت: باید با منابع آب کنونی این استان سازگاربود، در البرز مزارعی داریم که با مصرف کم و بهره وری بالا یا مصرف زیاد و بهره وری کم کار می کنند، می توان از طریق مکانیزم های مشارکتی با شیوه مناسب عمل کرد.

وی گفت: اکنون در البرز سالانه حدود۸۶۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، ۲۷۰ میلیون متر مکعب در بخش شرب و حدود ۷۵ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی آب مصرف می شود.

فاضلی تاکید کرد که باید مصرف آب را در این استان کاهش داد و آب بیشتری در آبخوان ها نگه داشت.

مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو با هدف فرهنگ سازی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مدیریت آب حدود یک سال و نیم پیش تاسیس شده است.

به گفته فاضلی افزون بر فرهنگ سازی باید بین پروژه های عمرانی و زیربنایی در کشور و نیازهای آبی توازن برقرار شود.

میزان مصارف آب در ایران سالانه بین ۸۵ میلیارد مترمکعب تا ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین