کد خبر: ۶۱۶۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۶

دستگیری بیش از ۷۰۰۰ قاچاقچی در همدان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: هفت هزار و ۱۴۲ تن شامل چهار هزار و ۲۵۴ نگهدارنده و معتاد به مواد مخدر و ۲ هزار و ۸۸۸ قاچاقچی، خرده فروش و توزیع کننده از ابتدای سالجاری تا ۲۲ مهر امسال در این استان شناسایی و دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ هادی قزوینه روز سه شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان اظهار داشت: با تلاش کمیته مقابله با عرضه استان همدان، در حوزه اطلاعاتی، عملیاتی و قضایی در بسته ای روبروی کمیته مقابله ایجاد نشده و همکاری نهادهای مسئول با این کمیته مطلوب است.

وی افزود: ۷۷۸ طرح موضوعی در حوزه مبارزه با موادمخدر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر اجرا شده که ۴۹۶ طرح از این تعداد شامل جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان است.

دستگیری بیش از ۷۰۰۰ قاچاقچی در همدان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی استان همدان ۲۵۲ طرح در جاده های مواصلاتی اجرا و ۳۰ طرح مقابله با کشت شاهدانه و خشخاش عملیاتی شد.

سرهنگ قزوینه گفت: مجموع عملیات هایی که در حوزه مواد مخدر توسط تمامی دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی در سالجاری صورت گرفته ۶ هزار و ۶۹۲ عملیات بوده که با رشد ۱۹ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ۲۲ عملیات مشترک فرا استانی انجام دادیم که این عملیات ها یک رویکرد پیش دستانه برای ضربه زدن به شبکه ها و باندهای فعال در خارج از استان است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توقیف ۵۸ دستگاه خودرو ، ۲۷ دستگاه موتورسیکلت و کشف ۱۰ قبضه اسلحه جنگی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این حوزه برشمرد.

سرهنگ قزوینه ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا ۲۲ مهر امسال ۴۸ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان منهدم و سه تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: بیشترین میزان کشفیات شامل تریاک با یک هزار ۳۰۰ کیلوگرم، گل با حدود یک تن، هرویین ۱۰۳ کیلوگرم و شیشه ۳۵ کیلوگرم است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد: گل به عنوان تهدید جدید جای خود را در بازار مصرف، تهیه و توزیع باز کرده است و کشف حدود یک تن گل زنگ خطر جدی است.

سرهنگ قزوینه اضافه کرد: قاچاق و جابجایی گل روند رو به رشدی داشته است اما با این وجود در همدان کشت این نوع ماده روانگردان را نداشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین