کد خبر: ۶۱۶۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

درگیری مسلحانه در مکزیک/ ۱۵ نفر کشته شدند

منابع خبری بامداد روز چهارشنبه گزارش دادند که وقوع درگیری مسلحانه در جنوب غرب مکزیک ۱۵ کشته برجا گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :

نیروهای امنیتی در ایالت گوئررو واقع در جنوب غرب مکزیک اعلام کردند که به دنبال درگیری مسلحانه ای که در اواخر وقت روز سه شنبه در این ایالت روی داد، دستکم ۱۵ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات پلیس در رابطه با این موضوع ادامه دارد و هنوز هویت افراد مسلح مشخص نشده است.

درگیری مسلحانه در مکزیک/ ۱۵ نفر کشته شدند

این دومین درگیری خونین مسلحانه طی دو روز گذشته در مکزیک است.

روز دوشنبه نیز در پی حمله افراد مسلح به نیروهای پلیس در ایالت میچوآکان واقع در غرب مکزیک، ۱۴ تن از نیروهای پلیس کشته شدند.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک از زمان به قدرت رسیدن در دسامبر گذشته قول داده تا تدابیر لازم را برای مقابله با سطح خشونت گسترده در این کشور اتخاذ کند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از سال ۲۰۰۶ تاکنون طی خشونت ها در مکزیک از جمله درگیری های مرتبط با فعالیت گروههای تبهکاری وهمچنین درگیری گروههای توزیع مواد مخدر با نیروهای امنیتی کشته شدند. پس از ثبت رکورد بالای خشونت در سال ۲۰۱۸، خشونت ها در سال ۲۰۱۹ نیز در این کشور همچنان بالاست.

پیشتر براساس آمارهای رسمی اعلام شده بود قتل و آدمکشی در مکزیک در نیمه اول سال ۲۰۱۸ تا ۱۶ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته که این افزایش رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرده است.

وزارت کشور مکزیک اعلام کرد که درشش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۱۵ هزار و ۹۷۳ مورد قتل در این کشور ثبت شده، این آمار در شش ماه اول سال ۲۰۱۷، ۱۳هزارو ۷۵۱ مورد بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین