کد خبر: ۶۱۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

رمال غیبگو طعمه کلاهبرداران شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: رمالی که خود با ادعای غیب‏گویی و طلسم و دعا از دیگران کلاهبرداری می ‎کرد، این بار خود طعمه کلاهبرداران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان یزد، مجید فرهمند زاده اظهار داشت: به دنبال وصول گزارشی به حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد، مبنی بر کلاهبرداری از فردی که دارای پرونده قضایی و محکومیت بوده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها برای دستگیری متهمان آغاز شد.

وی افزود: فردی به دلیل کلاهبرداری از طریق رمالی به تحمل چهار سال حبس محکوم شده بود ولی به جای تن دادن به قانون، به شخصی که مدعی شده با اعمال نفوذ در دستگاه قضایی او را از محبوس شدن نجات می‌دهد، اعتماد می‌کند.

فرهمندزاده خاطرنشان کرد: این دو نفر در گاوداری شخص رمال در اطراف یزد قرار می‌گذارند و توافق می‌کنند که به واسطه آشنایی که فرد کلاهبردار در دادگستری دارد و در ازای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان، حکم حبس را ملغی کند.

وی ادامه داد: رمال نیز موافقت می‌کند و با پرداخت ۶۰ میلیون تومان به این فرد به عنوان قسط اول در انتظار عدم اجرای محکومیت خود می‏‌ماند ولی پس از گذشت چند روز دوباره آن فرد با رمال تماس می‌گیرد و تقاضای ۶۰ میلیون دیگر می‌کند و در نهایت به لحاظ به نتیجه نرسیدن پرونده، این محکوم را بر آن می‌دارد که دست به دامان قوه قضاییه شود و دادگستری استان یزد را در جریان موضوع بگذارد.

فرهمندزاده بیان کرد: سرانجام وقتی که این رمال با کلاهبرداران در گاوداری خود برای پرداخت ۶۰ میلیون دیگر قرار می‌گذارد، مأموران وارد کار شده و این دو فرد کارچاق‏کن را قبل از دریافت وجه دوم دستگیر می‎کنند و پرونده در جریان رسیدگی قرار می‏‌گیرد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به این رخداد جالب، بیان کرد: در این پرونده، اول ثابت می‏‌شود که هیچ رمالی قدرت گره‏‌گشایی از کار مردم را ندارد که اگر داشت در این پرونده، رمال ابتدا مشکل خود را حل می‎کرد و دوم اینکه هیچ راهی به جز تمسک به قانون و تمکین از مقررات وجود ندارد و یاری گرفتن از کارچاق‏‌کن‏‌ها جز از دست دادن وقت، پول و سرمایه، هیچ گره دیگری را باز نمی‏‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین