کد خبر: ۶۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸

آخرین آمار رسمی بیکاری از زبان وزیر کار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد جهرمی، نرخ بیكاری كشور را براساس سرشماری سال گذشته ‪ ۱۲/۳‬درصد اعلام كرد و یادآور شد هم‌اكنون بیش از سه‌میلیون بیكار در كشور وجود دارد كه یك میلیون و‪ ۱۰۴ ‬هزار نفر در مناطق روستایی هستند اما دولت درصدد است تا پایان برنامه چهارم توسعه با برنامه‌ریزی درست، نرخ بیكاری را در كشور كاهش دهد. ‪ وی در كارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین با اشاره به اینكه ‪ ۴۰‬ درصد بیكاران كشور را بانوان تشكیل می‌دهند، گفت: نرخ بیكاری دانش ‌آموختگان دانشگاه‌های كشور ۱۶‬درصد است كه سالانه به جویندگان كار اضافه می‌شوند. 

وزیر كار و امور اجتماعی گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصادی بزرگ باید مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری را در كشور بكار گرفت.دراین مدل‌ها باید با پذیره‌نویسی سهام و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بخش اقتصاد كشور رونق بخشید. 

وی با اشاره به محدودیت منابع تسهیلاتی بانكی برای اجرای طرح‌های اقتصادی افزود: شایسته است با اولویت بندی، منابع محدود را به طرح‌های اقتصادی با پیشرفت فیزیكی بالا پرداخت كرد. 

وزیر كار و امور اجتماعی ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاران باید ابتدا طرح‌ها از نظر فنی و توجیه اقتصادی بررسی و سپس تسهیلات پرداخت شود. 

جهرمی به طرح‌های كوچك و زودبازده اقتصادی اشاره كرد و گفت: سال گذشته بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار میلیارد ریال برای این بنگاه‌ها در نظر گرفته شد كه این رقم تنها هشت درصد كل تسهیلات و منابع بانكی كشور را شامل می‌شود. 

وی خاطرنشان كرد: در مجموع ‪ ۱۳‬درصد كل تسهیلات بانك‌ها به طرح‌های كوچك و زودبازده اختصاص یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین