کد خبر: ۶۱۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰

سمیر جعجع خواستار استعفای دولت لبنان شد

«سمیر جعجع» رئیس حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» و از شخصیت های نزدیک به آمریکا و عربستان درخواست کرد که برای حل بحران در این کشور دولت جدیدی تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، جعجع گفت: این بحران تنها زمانی پایان می یابد که مجموعه ای از تغییرات ریشه ای انجام شود.

وی افزود: این تغییرات ریشه ای باید با استعفای دولت آغاز و سپس دولت جدیدی به دور از کادر سیاسی کنونی تشکیل شود.

سمیر جعجع خواستار استعفای دولت لبنان شد

رئیس حزب نیروهای لبنانی همچنین از طرفدارنش خواست که در رویدادهای کنونی و تحرکات مردمی که لبنان هم اکنون شاهدش است حضور فعال و مسالمت آمیز داشته باشند.

پیش تر نیز حزب «نیروهای لبنانی» به رهبری «سمیر جعجع» با اصرار بر سهم خواهی خود، بارها کار تشکیل کابینه لبنان را دچار مشکل کرده بودند.

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان یکی از شخصیت های جنجالی لبنان در دهه های اخیر است که نامش در پرونده جنگ های داخلی لبنان بیش از هر نام دیگری مطرح می شود.

همکاری کامل جعجع و نیروهای تحت فرمان وی (فالانژها) با اشغالگران اسرائیلی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان در سال ۱۹۸۲ بر کسی پوشیده نیست. کشتار وحشیانه پناهجویان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلای بیروت توسط اسرائیل و به دست نیروهای تحت امر جعجع یکی از سیاه ترین سطرهای زندگی جعجع است.

قتل «رشید کرامی» نخست وزیر سابق لبنان، قتل «طونی فرنجیه» فرزند رئیس جمهوری سابق به همراه همسر و فرزند، قتل «دانی شمعون» رئیس یکی از احزاب لبنانی و فرزند کمیل رئیس جمهوری سابق به همراه زن و فرزندان، تنها چند مورد از جرایم بی شمار جعجع در حق مردم و مسئولان لبنانی است.

سمیر جعجع در سال ۱۹۹۴ به اتهام قتل رشید کرامی و دانی شمعون محاکمه و به اعدام محکوم شد. مجازات اعدام وی بعدا به حبس ابد تقلیل یافت.

جعجع پس از تحمل ۱۱ سال محکومیت، در سال ۲۰۰۵ و پس از خروج نیروهای سوریه از لبنان مورد عفو پارلمان قرار گرفت و از زندان خارج شد تا یک بار دیگر فعالیت های سیاسی خود را از سر بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین