کد خبر: ۶۱۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۳۱
معاون رهبر سیاسی حماس خبر داد:

احتمال تمدید آتش‌بس حماس با اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رهبر سیاسی حماس در گفتگو با یک روزنامه مصری از احتمال توافق این سازمان با رژیم صهیونیستی برای برقراری یک آتش‌بس یکساله در سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌ است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص موسی ابومرزوق روز شنبه در گفتگو با روزنامه الاهرام گفت که این جنبش به این دلیل برقراری آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داده که خودگردانی فلسطینی به‌شدت نیازمند بازگشت ثبات و آرامش در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن است.

ابومرزوق ضمن اعلام آمادگی حماس برای معاوضه گیلعاد شالیط سرباز به اسارت گرفته‌شده اسیرائیلی با زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی گفت: «دفعه اول قبل نیز این اسرائیلی‌ها بودند که با لیست پیشنهادی حماس برای آزادی زندانیان مخالفت کرده و کار تبادل اسرا را متوقف ساختند». وی همچنین خاطر نشان ساخت تا زمانی که اسرائیل موضع خود را در این زمینه تغییر ندهد امکان آزادی شالیط وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که یک مقام تشکیلات خودگردان روز شنبه در گفتگو با هاآرتص مدعی شد که خالد مشعل رهبر جنبسش مقاومت اسلامی با توقف شلیک راکت‌های قسام به سرزمین‌های اشغالی موافقت خواهد کرد، مشروط بر آنکه رژیم صهیونیستی از قتل و ربودن رزمندگان و مقامات حماس دست بردارد. به گفته وی خالد مشعل روز شنبه این مطلب را در یک گفتگوی تلفنی به شیخ غبدالله بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر اطلاع داده و وی نیز موضوع را به اطلاع ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل رسانده است.

همزمان یک مقام اسرائیلی نیز که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت که اسرائیل «با دقت و تردید» این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است رزمندگان حماس طی دو روز گذشته شلیک راکت‌های قسام به شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین