کد خبر: ۶۱۷۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

نامه ایران به سازمان ملل درباره نفتکش سابیتی

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا کارشناسان این سازمان در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به نفتکش سابیتی که در دریای سرخ رخ داد، مشارکت داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این نامه، جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد حمله به نفتکش ایرانی که در تاریخ 19 مهرماه امسال رخ داد با دخالت عوامل دولتی انجام شده و یک عمل تروریستی قلمداد می شود.

ایران با تاکید بر اینکه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته است تا کارشناسان این سازمان را برای مشارکت در این فرایند تحقیق به کار گیرد.

نامه ایران به سازمان ملل درباره نفتکش سابیتی

جمعه ۱۹ مهرماه نفت‌کش ایرانی سابیتی هدف حمله راکتی قرار گرفت. به گفته مقامات وزارت امور خارجه سابیتی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است. آسیب این نفت‌کش کنترل‌شده و خیلی زود به سواحل کشور بازگشت اما تحقیق در این زمینه همچنان ادامه دارد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در 23 مهرماه، درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.

وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
براساس قانون جذب وقتی تمام تمرکزمون رو روی جنگ و خصومت و نابودی دیگران قرار میدهیم عملا دنیایی برای خودمون می سازیم سرشار از همین چیزها.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین