کد خبر: ۶۱۷۶۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

اردوغان: آمریکا به وعده‌اش عمل نکند،با قدرت بیشتر به حمله ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی پیش از سفرش به روسیه برای دیدار با پوتین گفت تنها در صورت خروج کامل کردها از مناطق شمال شرقی سوریه عملیات چشمه صلح متوقف می‌شود.
اردوغان: آمریکا به وعده‌اش عمل نکند،با قدرت بیشتر به حمله ادامه می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت که کشورش همواره بر تمامیت و وحدت ارضی سوریه تاکید کرده است و با روسیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه و پایان دادن به تروریسم در شمال سوریه همکاری می‌کند.

به گزارش الجزیره، وی در ادامه به دیدار امروزش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت که با وی درباره نحوه پیشرفت عملکرد کمیته قانون اساسی سوریه گفتگو خواهد کرد.

اردوغان در ادامه تهدید کرد اگر آمریکا به وعده‌هایش برای عقب نشینی کردها از شمال سوریه عمل نکند با قدرت بیشتر عملیاتمان را از همان جا که متوقف کردیم ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد کشورش هرگز اجازه ایجاد گذرگاهی تروریستی در شمال سوریه توسط تروریست‌ها را نمی‌دهد و گفت: آن‌ها(کردها) می‌خواهند در شمال سوریه منطقه تروریستی ایجاد کنند اما ما هرگز اجازه نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما همواره خواهان آن هستیم که در سوریه شاهد صلحی دائمی باشیم نه موقت.

اردوغان درباره زمان پایان عملیات موسوم به "چشمه صلح" در شمال سوریه گفت: مهلت ارائه شده به تروریست‌ها رو به پایان است. عملیات نظامی تا عقب نشینی کامل تروریست‌ها ادامه دارد و تاکنون بیش از ۷۰۰ تروریست از شمال سوریه خارج شده‌اند و این عقب نشینی ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره مواضع ایران در قبال عملیات نظامی در شمال سوریه گفت: ایران ، ترکیه و روسیه سه طرف کنفرانس سوچی بودند. ما در نشست‌های آستانه و سوچی با همدیگر همکاری داشتیم و کشورهای ضامن در این نشست بودیم اما اخیرا شاهد اقدامات و رویکردها و اظهاراتی "اشتباه" از سوی برخی‌ها در ایران بودیم که "ناامید کننده " است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین