کد خبر: ۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۵

آمار غیر واقعی دولت در مورد مصرف بنزین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده مجلس تأکید کرد آماری که دولت در خصوص تأثیر کاهش مصرف بنزین و ارتباط آن با استفاده مردم از کارت هوشمند سوخت ارائه می‌کند چندان با واقعیت سازگاری ندارد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: مصرف بنزین در سال‌های گذشته نیز در ماه خرداد پایین بود چرا که این ماه زمان برگزاری امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها است و مردم کمتر از وسایل نقلیه خود برای سفرهای درون و برون شهری استفاده می‌کنند. 

این نماینده در عین حال گفت: کارت هوشمند سوخت تا حدودی می‌تواند بر ساماندهی و کاهش مصرف بنزین تأثیرگذار باشد. اما آماری که امروز به آن استناد می‌شود تنها مربوط به تاثیر کارت هوشمند در مصرف بنزین نیست و عوامل دیگری چون قرار داشتن در فصل امتحانات نیز در این کاهش دخیل است. 

وی گفت: دولت برای کاهش مصرف بنزین در کشور نباید تنها به فکر ایجاد محدودیت در ارائه بنزین و سهمیه‌بندی آن باشد چرا که مشکلات سامانه حمل و نقل کشور، استفاده مردم از وسایل نقله خود را اجتناب‌ناپذیر ساخته است. 

وی افزود: دولت باید به مشکلات حمل و نقل مردم توجه بیشتری داشته باشد چرا که با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد که ممکن است به شدت بر زندگی مردم تأثیر بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین