کد خبر: ۶۱۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

جنگنده‌های کره جنوبی چند بمب‌افکن راهبردی روسیه را رهگیری کردند

وزارت دفاع کره جنوبی ادعا کرد که پس از نقض حریم هوایی این کشور از سوی بمب افکن‌های روسیه، جنگنده‌های کره جنوبی هواپیماهای نظامی روسیه را رهگیری کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

کره جنوبی ادعا کرده که روز سه‌شنبه در اقدامی هشدارآمیز چند فروند بمب افکن روسیه را رهگیری کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کره جنوبی مدعی شده که بمب افکن‌های روس بدون توجه به هشدارها، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور شدند. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که 6 فروند هواپیمای نظامی روس در مدت شش ساعت چندین بار وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کره «کادیز» شدند.

این منطقه برخلاف حریم هوایی یک کشور، مکانی است که کشورها ممکن است از هواپیماهای خارجی بخواهند برای شناسایی خود اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

وزارت دفاع روسیه منکر تخلف بمب‌افکن‌های خود که با جنگنده‌های دیگر این کشور همراه بودند شده و اعلام کرده که آن‌ها بر فراز آب‌های بین‌المللی در «دریای ژاپن»، «دریای زرد» و «دریای چین شرقی» پرواز کردند.

کره جنوبی چندین بار تاکنون مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی روسیه شده است. در یک مورد در ماه‌های گذشته ارتش کره جنوبی اعلام کرد که دو تیر هشدار به سمت هواپیمای نظامی روسیه که ظاهراً وارد حریم هوایی کره جنوبی شده بودند، شلیک کرده است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این اولین بار بوده است که یک جنگنده روس حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. 

به گفته رویترز، مقامات روس گفتند که هواپیماهای کره جنوبی و ژاپن دو بمب افکن راهبردی روسی را در جریان ماموریت گشتزنی هوایی از قبل برنامه‌ریزی شده همراهی کردند.

این در حالی است که مقامات نظامی کره جنوبی و روسیه قرار است فردا چهارشنبه مذاکراتی را در مورد افتتاح یک خط ویژه مخابراتی بین نیروهای هوایی دو کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عدم بروز چنین مواردی برگزار کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین