کد خبر: ۶۱۷۷۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

نعمت‌بخش: خودروسازان را از قیمت‌گذاری معاف کنید

دبیر انجمن خودروسازان با بیان این که فکر نکنید ما درخواست افزایش تعرفه داریم، گفت: اول تعرفه را کاهش دهید و خودروسازان را از قیمت‌گذاری معاف کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

احمد نعمت‌بخش در توضیح شرایط کنونی صنعت خودرو گفت: این‌که داریم زیان می‌دهیم، به خاطر این است که مواداولیه تولید گران شده است.

وی افزود: حمل کالاها از اول ۹۷ تاکنون ۳ برابر شده است، مواداولیه کاتالیست به طور عجیب گران شده است. قطعه‌ساز هم تا یک حدی توان دارند، در این شرایط قطعه‌ساز یا باید تعطیل کند یا از کیفیت بزند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان این که فکر نکنید ما درخواست افزایش تعرفه نداریم، تصریح کرد: اول تعرفه را کاهش دهید و خودروسازان را از قیمت‌گذاری معاف کنید.

نعمت بخش با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی تولید خودرو در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت شاهد افت ۲۶ درصدی تولید خودروی سواری بودیم که این افت به قیمت‌گذاری دستوری باز می‌گردد.

وی با بیان این که در سال گذشته قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت و کمیته خودرو واگذار شد، افزود: سازمان حمایت با استخراج هزینه‌ها و ارائه آن در کمیته خودرو نشان داد همه خودروها با زیان به فروش می‌رسند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: اما با این وجود به دلیل عقب افتادن تعهدات، به دستور وزیر صمت خودروها با قیمت قبل به فروش رسید و این امر منجر به سرکوب مالی و زیان ۸ هزار میلیارد تومانی هرکدام از خودروسازان شد این در حالیست که در نیمه نخست امسال نیز هریک از خودروسازان در حدود ۵ هزار میلیارد زیان دیدند که این رقم معادل بدهی آن ها به قطعه سازان است.

وی با اشاره به ماده ۹۰ اصل۴۴قانون اساسی گفت: براساس این ماده دولت باید نسبت به پرداخت کمک زیان ناشی از قیمت گذاری به خودروساز پرداخت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
2
اجازه دهید پراید را یک میلیارد تومان بفروشند تا بلکه راضی شوند و صنعت خودرو زیان ده نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
3
این قاتلان را ازقیمت گذاری حذف کنید وواردات را با تعرفه صفر آزادکنید تاملت نفس بکشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
1
واردات را آزاد کنید تا این مافیای وحشت و چپاول به گورستان تاریخ سپرده شود.
#خودروساز فشل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
وقتی خبر 12000 نفر مدیر و عضو هیئت مدیره شرکتهای زیر مجموعه خودورسازان افشا شد. همه فهمیدند که این زیانها از کجا سرچشمه میگیرد. آقایان با پول مردم برای خودشان مدیریت درست کرده اند . خب مسلما" زیان ده میشود این صنعت. من هم موافقم. قیمت گذاری حذف بشود به شرط آنکه تعرفه ورودی ماشین سواری بشود حداکثر 40 درصد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین