کد خبر: ۶۱۷۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

کارت‌های هوشمند ملی تا پایان امسال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان گفت: مشکلات به وجود آمده در صدور فیزیکی کارت‌های هوشمند ملی در حال رفع شدن است و این کارت‌ها تا پایان امسال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ژاله‌چیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور کارت برای افرادی که طی چند ماه گذشته اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی کردند، با مشکلاتی در چاپ کارت مواجه شد، که این مساله در حال رفع است.

وی ادامه داد: کارت هوشمند ملی برای ثبت نام کنندگان قبلی و نیز برای ۱۵۵ هزار نفری که در استان تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده اند، در صورت ثبت نام، تا پایان اسفند امسال صادر می‌شود.

ژاله‌چیان گفت: در استان زنجان ۸۳۸ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون ۸۱.۵ درصد از آنان متقاضی کارت هوشمند ملی شده‌اند.

وی تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در این استان را ۵۱ ایستگاه ذکر کرد و یادآور شد: این تعداد شامل ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ پست، ۱۸ دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان از شهروندان خواست تا برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل، شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می‌شود، این کارت‌ها، جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین