کد خبر: ۶۱۷۸۶۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
حواشی ماجرای دستگیری زم جنگ روانی علیه دولت است

واعظی: احتمال برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای وجود دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: احتمال اینکه گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای برداشته شود، وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اعلام خبرتصویب لوایح گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در جلسه سران سه قوه، خاطرنشان کرد: متاسفانه این لوایح بانکی و اقتصادی را سیاسی و جناحی کرده‌اند و کسانی که مخالفت می کنند باید مسئولیت مخالفت خود را بپذیرند.

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت لوایح FATF گفت: موضع دولت روشن است؛ ما بحث عضویت در FATF را نداریم، آنچه برای کشور مهم است چهارلایحه ای است که براساس قوانین داخل ایران مراحل آن طی و تصویب شده است. دولت پیش از رفتن این لوایح به مجلس نظرات مختلف را دریافت کرد و آنچه کمیسیون‌های مختلف مجلس هم نظر داشتند اعمال و همراهی کردیم و خوشبختانه این لوایح در مجلس هم تصویب شد.

واعظی: احتمال برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای وجود دارد

واعظی با تاکید بر اینکه کشور به این لوایح نیاز دارد؛ گفت: برای شفاف‌سازی، مبارزه با پولشویی و مقابله با اتهاماتی که به ایران به دلیل کمک به برخی گروه‌ها زده می‌شود به این لوایح احتیاج داریم و نظر قاطع دولت این است که این لوایح در راستای منافع ما و تسهیل روابط بانکی است.

وی ادامه داد: متاسفانه این لوایح را که لوایح بانکی و اقتصادی است سیاسی و جناحی کرده‌اند و در حال مخالفت هستند اما آنچه که امروز مطرح است این است که کسانی که مخالفت می کنند باید مسئولیت مخالفت خود را بپذیرند

واعظی افزود: لوایح دوبار در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح و بحث شد؛ وزرای مختلف توضیح دادند و ما نتیجه آن را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم. ما این گونه موارد را خدمت معظم له گزارش می‌دهیم اما اینکه تایید شده یا نه، نمی‌دانم ولی در جلسه سران قوا تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آخرین تصمیم گرفته شده، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران ۴ ماه فرصت داد و در طول این مدت اگر این اقدامات صورت نگیرد، جلسه دیگری تشکیل نمی‌شود و به شکل خودکار به لیست سیاه وارد می‌شویم و عملاً "خودمان خودمان" را درباره روابط بانکی با دنیا تحریم می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: باید این موضوع را به صورت شفاف به مردم اعلام کنیم که دولت و مجلس کارهای لازم را انجام دادند و هر جا مانع‌تراشی بوده باید همانجا مسئولیت را بپذیرد.

واعظی درباره حضور رئیس جمهوری در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: جلسه وزرای کشورهای عضو این سازمان امروز تشکیل شد، فردا هم روسای کشورها حضور پیدا خواهند کرد و روز جمعه صبح هم جلسه اصلی اجلاس سران تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران همواره یکی از کشورهای بسیار فعال در جنبش عدم تعهد بوده و همکاری های مختلفی با این سازمان در موضوعات مختلف جهانی دارد و آنها هم در شرایط خاصی مانند دوران جنگ و مسائل هسته ای با بیانیه های خود از ایران حمایت کردند، به همین دلایل ما همواره سعی کرده‌ایم که ارتباط نزدیکتر با جنبش عدم تعهد داشته و تلاش کنیم انسجام این جنبش پایدار بماند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: از طرف دیگر یکی از خواسته های فرستاده رئیس جمهوری آذربایجان در سفر خود به ایران این بود که رئیس‌جمهوری حتماً در این اجلاس شرکت کند و علاوه بر دعوت نامه ای که فرستاده بود؛ خواست که به وی وقتی برای مذاکرات دو جانبه بدهد. در کنار مذاکرات دو جانبه با آذربایجان و اجلاس عدم تعهد، تعدادی ملاقات با روسای کشورها هم در نظر گرفته شده است و سفر هم ۲۴ ساعته از پنجشنبه ظهر تا جمعه ظهر خواهد بود.

واعظی درباره توافقنامه بین ترکیه و روسیه درباره شمال سوریه هم گفت: در این زمینه در بحثی در هیات دولت صورت نگرفت اما موضوع روشن است. ما نگرانی های امنیتی ترکیه را در مرز به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم که باید به گونه‌ای مسائل پیش رود که ترکیه نگرانی امنیتی در مرزهای خود نداشته باشد از طرف دیگر به این هم اعتقاد داریم که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و این حملات و اقدامات باعث تجزیه سوریه نشود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که آنچه دیروز توافق شد به این سمت گام بر می دارد و ما از عدم شروع دوباره جنگ استقبال می کنیم و هم پوتین و هم اردوغان اعلام کردند که بنای گرفتن خاک سوریه را ندارند و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم و ایران هم به این آتش‌بس و پایداری آن کمک خواهد کرد.

واعظی درباره اظهار نارضایتی رئیس‌جمهوری ترکیه از برخی موضع گیری های داخل ایران علیه حمله به شمال سوریه هم گفت: این موضوع در ارتباط با موضع دولت ایران نیست و درباره تبلیغات و موضع گیری هایی است که پراکنده انجام می‌گیرد. رئیس جمهوری ترکیه در جای دیگری از موضع گیری رئیس جمهوری ایران تشکر کردند و بر این اساس معتقدم ما هم روابط بسیار خوب با ترکیه و هم روابط بسیار خوب با سوریه داریم و باید مراعات کنیم. جایگاه و نقشی برای خود قائل شویم که به این درگیری ها دامن زده نشود و نقش آرامش دهنده و میانجی گرانه داشته باشیم. رسانه ها هم باید مقداری موضوع را مد نظر قرار دهند.

واعظی درباره ممنوعیت های اعلام شده در حوزه زنان و بخشنامه‌های دولت در این زمینه گفت: من چنین بخشنامه‌ای ندیدم و سوال هم کردم و کسی نمی دانست که چنین چیزی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاً نمی دانیم برخی خبرها چگونه تولید می شوند، گفت: یعنی کسی در یک جایی یا اتاق فکری که علیه دولت فعال است به صورت مرتب خبرهای مختلف تولید می کند و هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می شویم این نوع خبرسازی ها بیشتر می شود؛ درخواست من این است که رسانه ها در هنگام انتشار خبرها تامل کنند.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد حزب اعتدال و توسعه در انتخابات افزود: نه ائتلاف را می‌توان تایید کرد و نه جدایی را. چرا که ما هنوز وارد این بحث نشده‌ایم. ما در شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره انتخابات زیاد بحث کردیم. استان‌های ما فعال هستند و کار می‌کنند. ولی اینکه ما چگونه می‌خواهیم وارد بشویم صبر کردیم که کمی پیش برویم تا روشن بشود.

واعظی: احتمال برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای وجود دارد

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: ضمن اینکه ما از خود اصلاح‌طلبان هم فقط یک صدا نمی‌شویم و انواع و اقسام صداها از آنجا بیرون می‌آید. یعنی امروز تفرقی که در اصولگرایان هست همین تفرق در اصلاح‌طلبان هم وجود دارد. ما باید ببینیم بالاخره آن صدای واحد چیست و بعداً تصمیم بگیریم.

وی عنوان کرد: ما از روز اول هیچ وقت حزب اعتدال و توسعه عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان نبوده است ما در مقطع انتخابات مجلس سال ۹۴ و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری باهم ائتلاف کردیم. حال اگر لازم باشد مجدداً با هم صحبت می‌کنیم و اگر فضا مناسب باشد این کار را خواهیم کرد.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره نفوذ در دولت پس از دستگیری روح‌الله زم بیان کرد: آنها با این قبیل ادعاهایی که صورت می‌گیرد در واقع فرار به جلو می‌کنند. الان کسانی که اسم آنها درآمده از خود آنها هستند و این شایعات را به این دلیل درست می‌کنند که خیلی از آنهایی که دستگیر شده‌اند با افراد دیگر قاطی شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه آنقدری که من اطلاع دارم دولت، دولت پاکی است و همه کارهای دولت شفاف است. همانطور که قبلاً هم گفتم می‌خواهیم (انتظار داریم) مدعی‌العموم بیاید و با کسانی که اتهام می‌زنند برخورد کند که آنها براساس چه سند و مدرکی این حرف‌ها را بیان می‌کنند.

واعظی اضافه کرد: ما آن چیزی که اعلام کرده بودند را بررسی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاده بود دیروز هم سخنگوی قوه قضائیه این را اعلام کرد به نظر من اینها شایعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
8
3
اولین گام رانزده بودیم وضع بهتر بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
4
1
اگر در تحریم باشیم کشور در جهات مختلف پیشرفت میکند حتی اگر زمان آن طولانی تر شود اما اگر FATF را تصویب کنند باید اطلاعات کشور را به آمریکا و دیگر جهانخواران بدهند که در اینصورت کشور دچار خسارات جبران ناپذیری خواهد شد آنوقت آقای واعظی شما حاضرید در صورت خسارت وارده مسئولیت آنرا به عهده بگیرید و داوطلبانه به پای میز محاکمه بروید هم اکنون امضاء بدهید و متعهد شوید آیا حاضرید؟ بسم الله گرچه با تعهد دادن شما مجمع تشخیص دیگر به این معاهدات اعتماد ندارد چرا که نمونه بارزش یعنی برجام را هر روز لمس میکنند لطفا سکوت کنید به نفع کشور و خودتان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
14
6
مگر شما مسئولیت شکست برجام را بعهده گرفته اید؟!
پاسخ ها
دلواپس جان برجام شکست نبود..تندرویی مثل شما و ترامپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
دلواپس جان برجام شکست نبود تندرویی مثل ترامپ و دوستای تو برجام رو نابود کردید بخاطر منافع خودتون که البته از مردم سیلی خواهید خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
به دلواپسی برای دین و کشور افتخار می کنم.پسابرجام نشان داد که حرف دلواپسان درست بود.تحریم ها بلافاصله پس از اجرای برجام توسط ایران و در زمان اوباما زیاد شدند.ترامپ کلا برجام را پاره کرد و اروپای دنباله رو امریکا حتی اگر بتوانند تمایلی به اجرای برجام عالم تاب ندارند.برجام را محتوای برجام و برجام آوران شکست دادند تا قدم بعدی را که همانا برجام مالی(FATF)است بردارند.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
1
4
مسئولیت شکست برجام با تندروها می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
4
2
رو که نیست سنگ پای قزوینه با برجام چه
کارکردید که اینقدر حقیرانه میخواین اف تی اف رو تضویب کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین