کد خبر: ۶۱۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

بیش از ۱۰۰ داعشی از زندان فرار کردند

"جیمز جفری" نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه روز چهارشنبه گفت: پس از حملات ترکیه به شمال شرق سوریه بیش از ۱۰۰ داعشی زندانی در این منطقه از زندان فرار کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

جیمز جفری در پاسخ به سوال "الیوت انگل" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که ما هیچ اطلاعی در مورد محل و مقر داعشی‌های فراری نداریم.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، جفری افزود: تقریباً همه زندان‌هایی که نیروهای کرد از آنها محافظت می‌کنند امن هستند و مقامات ایالات متحده وضعیت را کنترل می‌کنند.

بیش از ۱۰۰ داعشی زندانی فرار کردند

سخنان جفری در حالی بیان می‌شود که نیروهای روسیه روز چهارشنبه برای انجام گشت‌های مشترک با نیروهای ترکیه در مرزهای این کشور وارد سوریه شدند.

ساعاتی پس از حضور جفری در ساختمان کنگره آمریکا برای پاسخ به نمایندگان در مور وضعیت داعشی‌های زندانی، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کاخ سفید گفت: آتش بس ترکیه در سوریه دائمی خواهد بود و تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا نیز لغو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به آتش‌ بس دائمی میان نیروهای کرد و ترکیه افزود: آمریکا در حال لغو تحریم‌های آنکاراست که به دنبال حمله به شمال سوریه به اجرا درآمده بود.

ترامپ اظهار کرد:‌ هرچند حفظ آتش بس دائمی در منطقه بی ثبات دشوار خواهد بود، اما امید است که این آتش بس دوام بیاورد و درگیری میان ترکیه و کردها پایان یابد.

وی گفت: "معتقدم که این آتش بس دائمی خواهد بود و در به دست آوردن آن هیچ کشوری به آمریکا کمک نکرد و ما به تنهایی مسئولیت خسارت و اعتبار این آتش بس را برعهده می‌گیریم. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین