کد خبر: ۶۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

حمله اردوغان به آمریکا، آلمان و فرانسه

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «تی آر تی» این کشور گفت: مقام های آمریکا، آلمان و فرانسه با سازمان های تروریستی دیدار می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

اردوغان همچنین از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر گفت وگو با فرمانده نیروهای کُرد سوریه دموکراتیک انتقاد کرد و گفت: آمریکا باید این نیروی کُرد را تحویل ترکیه دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، وی افزود: وزارت دادگستری ترکیه از واشنگتن درخواست خواهد کرد تا «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک را به آنکارا تحویل دهد.

حمله اردوغان به مقام های آمریکا، آلمان و فرانسه

اردوغان گفت: به ترامپ مراتب ناخرسندی ما را در خصوص تبادل پیام میان او و مظلوم عبدی بیان کردیم و او نتوانست چیزی بگوید.

ترامپ روز پنجشنبه به وقت محلی در توئیتی نوشت که با «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک گفت وگو کرده و صحبت های این فرمانده را شنیده است.

وی در ادامه نوشت: زمان آن فرا رسیده که کُردها به منطقه ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: اگر همبستگی سه جانبه میان ترکیه، روسیه و ایران نبود، ادلب تقریبا به دریاچه خون تبدیل می شد.

اردوغان گفت: آمریکاهایی به ما می گویند که وارد عین العرب (کوبانی) نشوید و روس ها می گویند که وارد این شهر شوید، ما تصمیم خود را بر اساس آخرین تحولات اتخاذ خواهیم کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) نامید.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد؛ تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان و جمهوری چک، فروش سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین