کد خبر: ۶۱۸۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

مکرون علیه تمدید برگزیت کارد از رو بسته است

در آستانه نشست مقامات اروپایی، رئیس جمهوری فرانسه سکان رهبری کشورهای مخالف تمدید خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را برعهده گرفته است.
مکرون علیه تمدید برگزیت کارد از رو بسته است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه دیلی میل، نشست مقامات اروپایی امروز جمعه در بروکسل برگزار می شود تا درباره آخرین تاخیر در مورد برگزیت و انتخاب انتظار سه ماهه و خروج دو لایه صحبت کنند.

در این میان با توجه به عدم حمایت پارلمان انگلیس از طرح بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امانوئل مکرون رهبری کشورهای مخالفت تمدید تاخیر برگزیت را بر عهده گرفته و از انگلیس می خواهد تا در عرض کمتر از دوهفته اتحادیه اروپا را ترک کند.

اما اسپانیا، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ نیز خواستار تمدید کوتاه مدت برگزیت هستند. آلمان و ایرلند نیز خواستار تمدید بلندمدت برگزیت هستند.

"دونالد تاسک" رئیس شورای اروپا گفت: ما تمام تلاش خود را برای تاخیر سه ماه برگزیت انجام خواهیم داد.

وی همچنین از طرح کشورهایی مانند آلمان و ایرلند برای تمدید بلندمدت برگزیت حمایت کرد.

کلیات لایحه برگزیت سه‌شنبه گذشته با اختلاف ۳۰ رای از سوی نمایندگان مجلس عوام انگلیس به تایید رسید، اما لایحه‌ مد نظر دولت برای خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ماه جاری میلادی رای لازم را کسب نکرد.

شنیده‌ها حاکی است که جانسون به مکرون گفته که با درخواست لندن برای تمدید مهلت برگزیت مخالفت کند. شاید به همین خاطر بود که نماینده شورای اروپا در امور برگزیت تاکید کرد؛ انگلیس باید در رابطه با تاخیر در خروج از اتحادیه اروپا شفاف سازی و اعلام کند گام بعدی آنها چه خواهد بود.

«میشل بارنیه» در گفت وگو با خبرنگاران در بروکسل افزود؛ تصمیم‌گیری درباره اعطای مهلت بیشتر برای اجرای برگزیت بر عهده‌ی رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و رئیس شورای اروپا در همین رابطه مشغول رایزنی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین