کد خبر: ۶۱۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

تلاش‌ ناکام ترامپ برای دخالت در مساله کشمیر

به دنبال مخالفت‌های مکرر اسلام آباد و دهلی نو با میانجیگری امریکا در حل مساله کشمیر، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ روز جمعه دوباره اعلام کرد که واشنگتن خواهان ورود به موضوع کشمیر است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» به نقل از یک مقام ارشد آمریکا در کاخ سفید نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دوباره اعلام کرده است که در صورت درخواست هند و پاکستان حاضر به ورود به مساله کشمیر به عنوان میانجیگر است.

مقام آمریکایی که روزنامه هندی نامی از وی نیاورده است، اعلام کرده که ترامپ در دیدارهای اخیر خود با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان آشکارا نگرانی خود را از سطح تنش میان دهلی و اسلام آباد ابراز کرده و خواستار حل مساله کشمیر بوده است.

دولت آمریکا در حالی برای ورود به این مساله اصرار دارد که هند همچنان مخالف میانجیگری خارجی‌ها در این خصوص است.

دولت ترامپ در سال جاری چندین بار درخواست ورود به مساله کشمیر به عنوان میانجیگر را مطرح کرده، ولی هر بار از طرف دولت‌های هند و پاکستان با استقبال همراه نبوده است.

وی در ماه سپتامبر (شهریور) پس از دیدار با عمران خان در نیویورک گفت: مساله کشمیر بسیار پیچیده است، ولی اگر هر دو طرف مایل باشند من حاضرم آن را حل کنم.

ترامپ همچنین با بیان اینکه با رهبران هند و پاکستان درباره مساله کشمیر مذاکره کرده است گفت: درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان آمریکا و پاکستان نیز به توافق رسیدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین