کد خبر: ۶۱۸۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

هشدار ارتش لبنان به تحصن‌کنندگان درباره قانون‌شکنی

فرماندهی ارتش لبنان امروز در بیانیه‌ای درباره استمرار برخی رفتارهای خلاف قانون تحصن‌کنندگان در خیابان‌ها و راه‌ها هشدار داد.
هشدار ارتش لبنان به تحصن‌کنندگان درباره قانون‌شکنی
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با استمرار اعتراضات در لبنان، ارتش این کشور امروز جمعه در بیانیه‌ای درباره برخی رفتارهای اهانت‌آمیز و مخالف قوانین تحصن‌کنندگان در خیابان‌ها و جاده‌ها در برخورد با شهروندان و نظامیان هشدار داد.

در این این بیانیه‌ آمده است که «در دوره اخیر برخی رفتارهای اهانت‌آمیز و خلاف قانون برخی تحصن‌کنندگان در خیابان‌ها و راه‌ها در برخورد با شهروندان و غیرنظامیان عبوری، تکرار شده است که فرماندهی ارتش درباره استمرار این قبیل رفتارها و تعرض به آزادی‌های عمومی و شخصی هشدار می‌دهد.»

طبق گزارش شبکه المنار، فرماندهی ارتش لبنان با تأکید بر اینکه حق آزادی بیان و تظاهرات به موجب قانون اساسی محفوظ است، خواستار احترام به آزادی تردد افراد در خیابان‌ها و عدم تکرار رفتارهای خلاف قانون شد.

شبکه المیادین نیز از نزاع بین تظاهرات‌کنندگان در میدان ریاض الصلح واقع در مرکز بیروت و مداخله نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این نزاع خبر داد.

تظاهرات‌کنندگان در این میدان همچنین بر مخالفت با مذاکره پیش از تحقق خواسته‌های خود تأکید کردند.

معترضان در جبیل نیز گفتند که رئیس‌جمهور در سخنان روز گذشته چیز تازه‌ای بیان نکرده است.

بر اساس این گزارش، معترضان از ساعات اولیه صبح امروز جمعه در میدان ریاض الصلح تجمع کرده و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

همزمان با نهمین روز برگزاری اعتراضات مردمی در لبنان، نیروهای ارتش این کشور صبح امروز جمعه در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری (بعبدا) مستقر شدند.

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی پس از آن صورت گرفت که روز پنجشنبه(دیروز) معترضان برای تجمع گسترده مقابل کاخ ریاست‌جمهوری فراخوان دادند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز پنجشنبه(دیروز) خطاب به معترضان ضمن تأکید بر اینکه حق تظاهرات را محترم می‌شمارد، گفت که تحقق برنامه‌های اصلاحی نیازمند همکاری تمامی طرف‌ها در دولت و نمایندگان پارلمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین