کد خبر: ۶۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

احتمال وقوع سیل در این ۹ استان وجود دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: احتمال سیلاب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین وقوع سیلاب‌های ناگهانی و صاعقه در این مناطق وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور انتظار داریم طی روزهای آینده بر شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: از عصر امروز بارش‌ها در لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب استان اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و شمال استان بوشهر از شدت بیشتری برخوردار است.ضمن اینکه کماکان در نوار بین استان‌های قزوین، تهران و البرز شاهد بارش‌های شدیدی خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه نیز شدت بارش‌ها عموما در استان‌ لرستان، شمال استان خوزستان، جنوب استان چهارمحال و بختیاری، جنوب استان اصفهان، شمال غرب استان فارس، کهکیلویه و بویراحمد، شمال استان بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این مناطق بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی و وقوع صاعقه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه کماکان فعالیت این سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور وجود دارد، تصریح کرد: این بارش‌ها به صورت متناوب در اکثر مناطق کشور وجود دارد. همچنین از روز دوشنبه شاهد افت دما در اکثر مناطق کشور هستیم. همچنین برای روز یکشنبه در تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال استان مرکزی و همدان بارش باران و همچنین بارش برف را در ارتفاعات پیش‌بینی می‌کنیم و همچنین لغزندگی و کاهش دید نیز در مناطق کوهستانی وجود دارد و توصیه می‌شود از زنجیر چرخ در این مناطق استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین