کد خبر: ۶۱۸۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

ماهاتیر محمّد: پیشرفت‌های ایران شگفت‌آور و خوشحال‌کننده است

نخست‌وزیر مالزی در دیدار حسن روحانی با بیان اینکه همواره خودش را به عنوان دوست ایران می‌داند، گفت: پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری‌های نو و علوم، برای من شگفت‌آور و در عین حال خوشحال کننده است.
ماهاتیر محمّد: پیشرفت‌های ایران شگفت‌آور و خوشحال‌کننده است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطّلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز (جمعه ۳ آبان) در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها به نخست وزیر مالزی گفت: همواره تلاش‌های شما برای توسعه مالزی مورد تحسین نخبگان و از جمله در ایران بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی تهران ـ کوالالامپور به نفع دو ملت و دو دولت است ، اظهارداشت: باید سازوکارهای جدیدی برای توسعه بیش از پیش همکاری های همه جانبه مشترک ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: ایران علاقه‌مند است با مالزی تجربه موفق تعرفه های ترجیحی را برای توسعه روابط مشترک تجاری ، تکرار کند. همچنین سرمایه‌گذاری متقابل هم می‌بایست در دستور کار توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی قرار بگیرد.

روحانی با بیان اینکه فشار آمریکا نباید ملت‌های بزرگ از جمله ایران و مالزی را تسلیم کند، افزود: ایران در یکسال گذشته بعلت فشار آمریکا، مشکلاتی را متحمل شد اما با برنامه‌ریزی و مقاومت مردم از این مرحله با موفقیت عبور کرده ایم و رشد مثبت شاخص های اقتصادی، بیانگر این واقعیت است.

رئیس جمهور اظهارداشت: مردم ما با مقاومت خود، به خوبی نشان دادند که در برابر فشار آمریکا تسلیم نمی‌شوند.

روحانی با اشاره به اینکه ایران علاقمند است روابط دانشگاهی و تکنولوژیک خود را با کشور مالزی توسعه دهد، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و می‌توانند با انتقال تجربه یکدیگر را یاری دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما عضو امت اسلام هستیم و هیچ فرقی میان مذاهب اسلامی نیست، تصریح کرد: نباید مذاهب گوناگون در جهان اسلام، باعث اختلاف شوند و ما باید در برابر دشمنان مشترک با یکدیگر متحد باشیم.

نخست‌وزیر مالزی نیز در این دیدار با بیان اینکه «همواره خودم را به عنوان دوست ایران می‌دانم و پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری‌های نو و علوم، برای من شگفت‌آور و در عین حال خوشحال کننده است»، گفت: تحریم‌های آمریکا فقط علیه ایران نیست بلکه علیه دیگر کشورها از جمله مالزی نیز هست و ما باید به دنبال اجرای ترتیبانی برای توسعه همکاری های مشترک باشیم.

ماهاتیر محمد با بیان اینکه «من توانایی‌های تکنولوژیک و علمی ایران و پیشرفت کشور شما را تحسین می‌کنم»، تصریح کرد: مالزی تحت تأثیر مقاومت دولت و ملت ایران در برابر فشارهای آمریکا قرار گرفته چرا که شما به خوبی توانستید از فشارهای آمریکا رهایی یابید و این مقاومت ستودنی است.

وی افزود: مالزی و ایران به عنوان دو کشور مسلمان می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی خود به پیشرفت‌های بزرگی برسند و موجب پیشرفت مسلمانان نیز بشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
اقای علم الهدا هم این خبر را خوانده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین