کد خبر: ۶۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

زنان آلمانی، قربانی «آزار لفظی» در محل کار

پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد زنان شاغل آلمانی بیش از همه در محل کار مورد «آزار لفظی» همکاران و یا مراجعه کنندگان مرد خود قرار گرفته اند.
زنان آلمانی، قربانی «آزار لفظی» در محل کار
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که طی سه سال اخیر در آلمان از هر سه زن شاغل در بخش های مختلف، دو نفر مورد مزاحمت لفظی دیگران قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه دویچه وله، این پژوهش که از سوی «اداره فدرال ضدتبعیض» انجام شده از افزایش چشمگیر میزان آزار زنان در محیط کار از طریق سخنان، حرکات و یا شوخی های نامناسب حکایت دارد.

بر این اساس ۴۴ درصد پاسخ دهندگان از نوع نگاه ها و حرکات و ۳۳ درصد نیز از مزاحمت به شکل لمس از سوی مردان شکایت کرده اند.

این در حالی است که بیشتر مزاحمت ها تنها یک بار نبوده و به دفعات تکرار شده و همچنین میزان این مزاحمت ها در برخی مشاغل بسیار بیشتر است.

«فرانسیسکا گیفای» وزیر امور زنان در آلمان با اشاره به این نتایج می‌گوید مزاحمت در محیط کار یک مشکل گسترده و رایج است. به عقیده او حتی یک مورد هم زیادی است و کارفرما و مقام‌های اداری موظفند به شکل فعال با این مسئله و با پیامدهای آن خود را درگیر کنند و فرقی هم نمی‌کند که این مزاحمت از سوی چه کسی صورت گرفته است، مشتری، همکار یا رئیس.

بیش از نیمی از کسانی که مورد سوال قرار گرفته‌اند گفته‌اند که از سوی افرادی خارج از ارتباط کاری یعنی از سوی مشتری، بیمار یا مراجعه کنندگان مورد مزاحمت قرار گرفته‌اند و به دنبال این گروه، همکاران و روسا قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین