کد خبر: ۶۱۸۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»: آمریکا و اسرائیل مسئول ریخته شدن خون معترضان عراقی هستند

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول ریخته شدن خون تظاهرات‌کنندگان عراقی خواند و گفت که «این خون، خون مظلومان است».
آفتاب‌‌نیوز :

شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» روز شنبه در سخنانی به دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در دور دوم اعتراضات عراق اشاره کرد و از آن به عنوان یک «فتنه بزرگ» تعبیر کرد.

وی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی اعتراضات عراق دست دارند و آنها «مسئول ریخته شدن خون معترضان هستند».

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»: آمریکا و اسرائیل مسئول ریخته شدن خون معترضان عراقی هستند

به گزارش شیخ الخزعلی تاکید کرد، «این خونی که ریخته شده است، خون مظلومان است و این نشان می‌دهد بزرگترین فتنه در کشور رخ داده است».

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق افزود: «باید بین کسانی که تظاهرات می‌کنند و کسانی که دست به قتل و سرقت و آتش‌سوزی می‌زنند، تفاوت قائل شد».

وی به مردم معترض عراقی و نیروهای امنیتی این کشور هشدار داد که «مراقبت آنچه که از رسانه‌های مغرض منتشر می‌شود، باشند».

جنبش «عصائب الحق» عراق به رهبری «قیس الخزعلی» دیروز (جمعه) از کشته شدن دو تن از اعضای این جنبش در استان میسان (جنوب عراق) خبر داد. این جنبش شامگاه جمعه (سوم آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «وسام العلیاوی»، رئیس‌ دفتر عصائب الحق در این استان به همراه برادرش «عصام العلیاوی»، در حمله افراد مسلحی که صورت خود را پوشانده بودند، ترور شده‌اند.

در این حمله، افراد مسلح ناشناس به ساختمان عصائب الحق در استان میسان حمله کردند که بر اثر این حمله وسام زخمی می‌شود ولی افراد مسلح با تعقیب او، نهایت او را به همراه برادرش در داخل بیمارستان ترور می‌کنند.

معترضان عراقی از ظهر جمعه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند. درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در هفت استان کرده است. هم‌اکنون استان‌های بصره، ناصریه، ذی‌قار، واسط و میسان از جمله استان‌هایی است که از امشب شاهد اعمال مقررات منع آمد‌وشد است.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به این تظاهرات، به بررسی آن پرداخت و نوشت، در بخشی از این تظاهرات‌ها، شعارهایی برای استعفای دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق سر داده شد؛ شعارهایی که از دید مسئولان امنیتی عراق دور نماند و آنان را به این نتیجه رساند که هدف از چنین شعارهای «کودتای سیاسی» در عراق است.

روزنامه‌ای لبنانی تشریح کرد، آنچه در عراق تحت پوشش اعتراض‌های مردمی در جریان است، طرح کودتایی است که آمریکا، امارات، عربستان و طرف‌هایی در کردستان در آن نقش دارند و دو اتاق عملیات در عراق دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین