کد خبر: ۶۱۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

افزایش رسمی قیمت نان در استان فارس ابلاغ شد

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس از تصویب و ابلاغ افزایش قیمت جدید نان با توجه به مصوبات کارگروه گندم ، آرد و نان کشور خبر داد .
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا ایزدی شنبه بیان کرد: نظر به مصوبات وابلاغیه کارگروه گندم ، آرد ونان کشور به استانداران مبنی بر تعیین قیمت جدید نان براساس فاکتورهای تعیین کننده قیمت از قبیل افزایش قیمت آرد و سایر هزینه های تهیه ، تولید و توزیع نان ،نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی آرد و نان جهت آنالیز قیمت تمام شده نان، بر اساس آیتم های مذکور اقدام گردید.

وی اظهار داشت : تیم کارشناسی مذکور متشکل از نمایندگان استانداری ، فرمانداری ، سازمان صمت فارس ، شرکت غله و خدمات بازرگانی ، اتاق اصناف ، اتحادیه صنف نانوایان در چندین جلسه نسبت به بررسی و آنالیز قیمت نان اقدام نمودند .

ایزدی ادامه داد : مقرر گردید؛ تا پس از کارشناسی لازم در کارگروه های تخصصی مذکور مراتب جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه گندم ، آرد و نان استان منعکس گردد ، در همین راستا کارگروه گندم ، آرد و نان استان نیز طی چندین جلسه نسبت به بحث و تبادل نظر و بررسی قیمت انواع نان در استان فارس اقدام نمود و نهایتا با تعدیل قیمتها مراتب مورد تصویب قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد : با توجه به بررسی کارگروه گندم ، آرد و نان استان که کیفیت نان دغدغه اصلی این کارگروه می باشد پس از بررسی های همه جانبه مناسبترین وزن چانه های خمیر نان کما فی السابق بدون تغییر جهت نان لواش 200 گرم و نان سنگک 500 گرم تشخیص داده شد.

لذا تلاش گردید درجهت حفظ این کیفیت ، وزن خمیر چانه های نان کاهش نیابد.

لازم به توضیح است : که افزایش قیمت انواع نان در استان فارس هم از لحاظ درصد رشد و هم از لحاظ قدر مطلق قیمت از سایر قیمتهای تعیین شده در سایر کلان شهرهای کشور پایین تر می باشد.

وی با مقایسه قیمت نان سنگک و لواش در برخی استانهای کشور گزارش داد : براساس آخرین اطلاعات واصله قیمت نان سنگک در استان تهران با وزن 440 گرم 1800 تومان ، در استان خراسان رضوی با 400 گرم 1400 تومان ، در استان اصفهان با 400 گرم 1300 تومان و آذربایجان شرقی با 420 گرم 1500 تومان و استان قم با 500 گرم 1500 تومان و این در حالیست که در استان فارس نان سنگک با وزن 500 گرم 1450 تومان مورد تصویب قرار گرفته است.

همچنین در خصوص نان لواش در استان تهران با وزن چانه 140 گرم 300 تومان ، خراسان رضوی با 150 گرم 275 تومان ، استان اصفهان با 200 گرم 350 تومان ، استان قم با 200 گرم 400 تومان و آذربایجان شرقی با 135 گرم 250 تومان می باشد و این درحالیست که در استان فارس با وزن چانه 200 گرم قیمت 320 تومان تصویب شده است.

ایزدی گفت: با به‌کارگیری تمام توان بازرسی در جهت اجرای دقیق قیمت ها جلوگیری از تخلفات، از همه شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ منعکس نمایند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای آبانماه لازم الاجرا است افزود: طرح نظارتی با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه‌های صنف نانوایان در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن در نانوایی‌ها کنترل شود و با متخلفان برخورد گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین