کد خبر: ۶۱۸۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
رئیس سازمان امور مالیاتی:

نیمی از میلیاردهای ایرانی مالیات نمی‌دهند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: لیست بانکی تراکنش‌های مالی حدود۳۰۰ هزار نفر که درآمدهای بالای میلیارد داشتند در اختیار این سازمان قرار گرفته که بر اساس بررسی انجام گرفته نیمی از آنان مودی مالیاتی نبودند و نیمی دیگر از آنان که مودی مالیاتی بودند کمتر از آنچه لازم است مالیات می‌پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

امید علی پارسا شامگاه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد افزود: کل مالیات های وصولی کشور هشت درصد از درآمدهای آن است و کل درآمدهای وصولی در کشور کم است زیرا معافیت های مالیاتی زیاد، فرارها زیادتر و پایه های مالیاتی کمتر است.

وی اضافه کرد: تعیین سهم استان ها از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور است و سازمان امور مالیاتی کارهای وصول درآمدها را انجام می دهد اما هر ۳۰ استان معتقدند که در حوزه پرداخت مالیات نسبت به درآمدهایشان به آنها ظلم می شود.

نیمی از میلیاردهای ایرانی مالیات نمی‌دهند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: خراسان رضوی ۷.۳ جمعیت کشور و ۵.۴ تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارد در حالی که سهم این استان از مالیات پرداختی در کشور ۳.۳ درصد است و سازمان امور مالیاتی هم به توسعه متوازن استان ها و هم به ظرفیت های آنها توجه دارد.

پارسا اظهار داشت: دولت به هیچ وجه قصد ندارد فشار پرداخت مالیات را بر طبقات ضعیف جامعه بیشتر کند اما باید تمرکز دستگاه‌های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی در استان ها روی شناسایی افرادی قرار گیرد که درآمدهای میلیاردی دارند اما مالیات نمی‌پردازند یا کمتر از آنچه باید مالیات می‌دهند.

وی اضافه کرد: امسال ۷۵ هزار میلیارد ریال از معوقات مالیاتی در کشور وصول شد در حالی که ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بخشودگی جرایم مالیاتی اتفاق افتاد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر نظام درآمد – هزینه در استان ها به گونه ای نیست که انگیزه کافی و لازم را ایجاد کند تا مدیران در استان ها حداکثر تلاش خود را برای تحقق درآمد و اجرای پروژه‌هایشان داشته باشند.

پارسا افزود: سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان برنامه و بودجه باید به منظور توسعه متوازن استان ها و ایجاد انگیزه کافی در مقامات استانی به منظور حداکثر کردن درآمدهای استانی در بودجه ۹۸ نسبت به بازنگری و اصلاح نظام درآمد – هزینه استان ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین میزان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و درآمدهای استانی و همچنین تخصیص تضمینی اعتبارات مذکور با عملکرد وصول درآمدهای استانی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: به منظور ارتقای فرهنگ مالیاتی و مبارزه یکپارچه با فرار مالیاتی و وصول درآمدهای استانی لازم است همه دستگاه های نظارتی و کارگروه های استانی همکاری لازم را با اداره کل امور مالیاتی داشته باشند و داده ها و اطلاعات مورد نیازش را در اختیار این اداره قرار دهند.

او با اشاره به تصویب ۱۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال ۹۸ گفت: دولت به هیچ وجه نمی‌خواهد برای تامین هزینه‌های خود بخش خصوصی منضبط و شفاف و خوش حساب دچار فشار مضاعف مالیاتی شود.

مسیر سبز گمرک برای خوش حسابهای مالیاتی

رئیس کل گمرک ایران نیز در این نشست گفت: فعالان اقتصادی و شرکت های خوش حساب مالیاتی که هیچ بدهی به سازمان امور مالیاتی نداشته باشند، از مسیر سبز گمرک برای ترخیص کالای خود بهره‌مند می‌شوند به طوری که نه کالا و نه اسناد آنان چندان معطل برای بازرسی نخواهد شد.

مهدی میراشرفی افزود: در هفت ماهه امسال ۱۰۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۰ میلیارد دلار از گمرککشور ترخیص شد که اگر قرار بود این میزان کالا به روش سنتی ترخیص شود مسلما کندی و ایستایی در تجارت خارجی بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به تجهیز گمرکات به دستگاه‌های اسکنر آشکارساز گفت: این دستگاه‌ها به کنترل‌های غیرمحسوس و غیرمزاحم کالاها در مرز کمک زیادی کرده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به نتایج بازدید خود از گمرکات خراسان رضوی گفت: گمرک دوغارون دو دستگاه ایکس‌ری در اختیار داشت که یک دستگاه معیوب بود و سه گمرک مرزی دیگر استان نیز فقط دو دستگاه ایکس‌ری در اختیار داشتند.

میراشرفی افزود: از آنجا که ریل از مرز سرخس، ایران را به کشور چین متصل می کند و فقط دو هفته زمان برای انتقال کالا از شرقی ترین نقطه چین تا ایران از طریق ریل صرف می شود لازم است که دستگاه ایکس‌ری ریلی در گمرک سرخس راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد گمرک هوشمند، ۲۲۰ شرکت یا فعال اقتصادی مجاز در کشور شناسایی شدند و همکاری نزدیک فعالان اقتصادی با سازمان امور مالیاتی و سازمان گمرک باعث می شود شرکتها و تجار بیشتری از مسیرسبز گمرک برای ترخیص کالا بهره‌مند شوند.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه خراسان رضوی دروازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست گفت: ۲۰ اقدام ویژه در گمرک تعریف شده است که این اقدامات برای تاجرانی که با کشورهای اوراسیا همکاری کنند انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
خوب ٩٠٪؜ مسئولين و كارمندان هم بجاي كار فقط حقوق ميگيرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین