کد خبر: ۶۱۸۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰

حیرت‌آور مثل کیانوش رستمی

هفته گذشته خبری با عنوان «کیانوش رستمی در راه سوییس» در رسانه‌ها منتشر شد که تعجب دوست‌داران رشته وزنه‌برداری را برانگیخت. رستمی هر چند امتیازات او در این مسابقه‌ها برای المپیک محاسبه نخواهد شد، اما او امشب به همراه مرادی به روی تخته خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز :

حیرت اهالی رسانه و کارشناسان از سفر مرد یاغی این سال‌های وزنه‌برداری به سوییس در حالی است که پیش از این گفته می‌شد که این ورزشکار به همراه «سعید علی‌حسینی» به خاطر ثبت نام نکردن در رقابت‌های گزینشی المپیک که در سوییس برگزار می‌شود، اجازه شرکت در این تورنمنت را ندارند. منع این ۲ وزنه‌بردار از شرکت در مسابقات سوییس در نامه‌ای از سوی «تاماش آیان» رییس فدراسیون بین‌المللی به مسوولان وزنه‌بردرای ایران اعلام شد.

اما اینکه رستمی در پست اینستاگرامی خود خبر از شرکت در مسابقات سوییس داد بسیار تعجب‌آور بود خبری که از سوی «آتیلا آدامفی» مدیر اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تکذیب و او اعلام کرد: کیانوش رستمی هیچ شانسی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در سوییس ندارد و هر چند در این پیکارها حضور میابد اما هیچ امتیازی برای او در نظر گرفته نخواهد شد.

حیرت‌آور مثل رستمی

داستان کیانوش و رفتارهای خودسر او وارد فاز جدیدی شده است داستانی که گویا تمامی ندارد و آتش‌بس موقت او با فدراسیون نیز چندان پایدار نیست. رستمی قرار بود که در گزینشی المپیک که در کشور «پرو» برگزار می‌شود زیر نظر «علی جباری» یکی از مربیان تیم ملی به مسابقات اعزام شود اما گویا عجله رستمی برای رسیدن به پشت درهای بسته مسابقات سوییس مجال همراهی جباری به او نداده است و این ورزشکار همچنان به رفتارهای عجیب خود ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از عجیب‌ترین رفتارهای رستمی در چند روز گذشته، این است که او یکباره به خواسته فدراسیون تن داد و از مربیگری برادر خود چشم پوشی کرد. کوتاه آمدن کیانوش از خواسته‌های خود در حالی است که وی در چهار سال گذشته همواره مسیری متفاوت از تمام ورزش ایران در پیش گرفته است.

رستمی پس از جهانی تایلند تنهاتر از همیشه به نظر می‌رسید و حتی جر و بحث لفظی از سوی او با برادرش در سالن مسابقات به خاطر انتخاب وزنه دیده می‌شد. رستمی برای فرار از این انزوا، فرمان تصمیمات خود را به سمت فدراسیون چرخاند و به یکباره مطیع قانون ورزش ایران شد اما به نظر می‌رسد تصمیم او به مانند «نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است». زیرا این ورزشکار با انتخاب‌های غلط زمینه را برای حذف خود از بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیا (المپیک) فراهم کرد.

به نظر می‌رسد که صلح کیانوش با فدراسیون بیشتر به مانند یک کنار آمدن است زیرا رستمی با ۳۱ سال سن برای حضور در رقابت‌های بزرگ زمان کافی را ندارد و اگر سفر خودسر او به سوییس دستاوردی برای او نداشته باشد عملا یکی از بازماندگان کاروان ورزشی ایران به ژاپن است.

او در قهرمانی آسیا نیز با وجود سهراب مرادی، تائو تیان چینی و فارس الباخ قطری نیز امید چندانی به کسب سکو ندارد. البته این رقابت‌ها از گزینشی‌های المپیک به شمار می‌رود و رستمی و مرادی اگر در مسابقات آبان ماه موفق به کسب امتیاز نشود عملا شانسی برای توکیو ۲۰۲۰ ندارند.

سفر رستمی برای مذاکره با مسوولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هر چند که ممکن است برای او دستاوردی در پی نداشته باشد اما مهمتر از دست خالی رستمی از این مسابقات لطمه‌دار شدن دیپلماسی ورزشی کشور است. دیپلماسی که در سطح جهان به طور معمول از سوی رییس فدراسیون‌ها یا رییس کمیته ملی المپیک انجام می‌شود. اما اینکه کیانوش بدون توجه به جایگاه خود راهی این سوییس شد تا با آیان مذاکره کند بدون شک وجهه خوبی برای ایران در سطح بین المللی نخواهد داشت.

مسابقه دسته ۹۶ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی سوییس امروز (شنبه) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت سوئیس برگزار می‌شود که رکورد ورودی سهراب مرادی ۲۰۰ کیلوگرم و کیانوش رستمی ۳۷۰ کیلوگرم اعلام شده است.

علاوه بر رستمی، مرادی و تیان تائو، دو وزنه بردار از کره جنوبی و سوییس در این دسته رقابت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ژیکال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
کیانوش ۲۸ ساله است و برای المپیک ۲۰۲۴ سی وسه ساله میشه، محض اطّلاع
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین