کد خبر: ۶۱۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

"جف بزوس" ثروتمندترین فرد جهان ماند

برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان باقی مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از رسانه ها در روز گذشته مدعی شده بودند که بیل گیتس جای جف بزوس را در صدر جدول ثروتمندترین افراد جهان گرفته است با این حال بررسی فهرست ثروتمندان فوربس که معتبرترین مرجع در این زمینه شمرده می‌شود نشان می دهد که بیل گیتس کماکان دومین فرد ثروتمند جهان است و نتوانسته جف بزوس را پشت سر بگذارد.

این هفته به دنبال ریزش سهام شرکت آمازون که به کاهش ۷ میلیارد دلاری ثروت بزوس در یک روز منتشر شد، برخی منابع خبری شروع به گمانه زنی در خصوص از دست رفتن جایگاه وی در صدر جدول پرداختند که این خبر به اشتباه به از دست رفتن صدر جدول توسط برخی رسانه ها تعبیر شد.

جدیدترین رتبه بندی فوربس از ثروتمندترین افراد جهان (تا پایان روز جمعه) نشان می دهد که جف بزوس کماکان با ۱۰۹. ۹ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان به شمار می‌رود و بیل گیتس با ۱۰۵.۸ میلیارد دلار در رده بعدی قرار دارد.

برنارد آرنو، مدیرعامل لوئی ویتون نیز با ۱۰۲.۲ میلیارد دلار ثروت به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد اروپا معرفی شده است.

طبق اعلام فوربس در حال حاضر تنها این سه نفر بالای ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت دارند.

موکاش آمبانی هندی نیز با ۵۵.۷ میلیارد دلار ثروت به عنوان دهمین ثروتمند برتر جهان و ثروتمندترین فرد آسیا معرفی شده است.

در حال حاضر برای قرار گرفن در بین ۱۰۰ ثروتمند جهان باید دست کم ۱۴.۳ میلیارد دلار ثروت در اختیار داشت. همچنین ۱۵۸ نفر نیز در جهان ۱۰ میلیارد دلار یا بیشتر ثروت در اختیار دارند.

اتفاق مهم دیگر دنیای ثروتمندان در دو روز گذشته، ظهور یک فرد ۲۴ ساله چینی به عنوان میلیاردر در باشگاه ثروتمندان بود.

اریک تسه به لطف کادوی ۳.۸ میلیارد دلاری والدین خود که مالک یکی از بزرگ ترین شرکت های دارویی جهان هستند، یک شبه میلیاردر شد. این مبلغ به شکل سهام این غول دارویی به این پسر هدیه داده شده است تا وی تازه ترین عضو باشگاه میلیاردرهای جهان لقب گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین