کد خبر: ۶۱۸۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

مسی: رونالدینیو برای من مثل پدر بود/ در آرژانتین مردم دیوانه فوتبال هستند

ستاره آرژانتینی اعلام کرد که مهاجم برزیلی در بارسلونا برایش مانند پدر بوده است و معتقد است بازی های کلاسیک اروپایی و آرژانتینی در یک سطح هستند اما مردم در کشورش دیوانه تر هستند.
مسی: رونالدینیو برای من مثل پدر بود/ در آرژانتین مردم دیوانه فوتبال هستند
آفتاب‌‌نیوز :

 لیونل مسی در بخش دوم مصاحبه اختصاصی اش با Tyc Sports درباره VAR، وضعیت جسمانی اش، تیم ملی آرژانتین، لوییس سوارس، رونالدو نازاریو، بازنشستگی اش در بارسلونا و طرفداری در آرژانتین صحبت کرد. مهاجم بارسا گفت: VAR را دوست دارم اگر خوب از آن استفاده شود. در حال حاضر آن را دوست ندارم چون برای برطرف کردن ابهام ها آمده بود اما هنوز این کار را انجام نداده است.

به گزارش آس، ستاره آرژانتینی در ادامه به وضعیت جسمانی اش اشاره کرد و گفت: با یک تمرین سنگین کار خود را شروع کردم. نباید این کار را می کردم. یک ماه بازی نکرده بودم. به نحوی تمریناتم را از سر گرفتم که انگار مدت هاست تمرین می کنم. اکنون پس از پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی دوباره احساس قدرت می کنم و کمی بعد به ریتم مورد نظرم می‌رسم.

کاپیتان آبی اناری ها در مورد نخستین روزهایش در بارسلونا اظهار کرد: رونالدینیو کمک زیادی به من کرد. من در ۱۶-۱۷ سالگی با تیم نخست تمرین کردم. دیدن آن غول ها شرایط را برای من سخت می کرد. با این حال رونالدینیو مانند پدر برای من بود و من احساس راحتی کردم. سپس در زمین بازی همیشه به دنبالش بودم اما متاسفانه سال های کمی در کنار هم بازی کردیم. دوست داشتم دوران بیشتری با هم باشیم.

مسی درباره سوارس گفت: با او پنج سال است که هم بازی هستم و اکنون هر سه روز یک بار با هم به میدان می رویم. به همدیگر عادت کرده‌ایم. حتی فرزندانمان هم همسن هستند. هر روز با هم هستیم و رابطه خیلی خوبی با هم داریم.

مهاجم تیم کاتالانی در ادامه به رونالدو نازاریو اشاره کرد و گفت: او یک پدیده بود و در میان مهاجم هایی که دیدم بهترین بود. او فوق العاده بود.

ستاره آرژانتینی در رابطه با بازنشستگی اش در بارسلونا اظهار کرد: دوست ندارم این باشگاه را ترک کنم و برنامه ای برای این کار ندارم. رویای بازی کردن در نیوولز اولد بویز آرژانتین را داشتم. با این حال نمی دانم این اتفاق خواهد افتاد یا نه. من یک خانواده دارم و آن ها مهم تر از تمایلات من هستند. باید دید چگونه پیش می رود.

او افزود: واقعیت دارد که سه فرزند دارم و در جایی زندگی می کنم که همه چیز دارم. خدا را شکر می کنم که آرام هستم و می توانم به فرزندانم آینده فوق العاده ای بدهم. بیش از این که به بازی کردن در آرژانتین فکر کنم به زندگی کردن در بارسلونا فکر می کنم. باید خانواده و فرزندانم را راضی نگه دارم. تیاگو اکنون بزرگ شده است و دوستانی دارد. زمانی که می گویم شاید از این شهر برویم ناراحت می شود و زمانی که یک ماه در آرژانتین می مانیم دوست دارد برگردد.

مسی در مورد تفاوت بازی های مهم در اروپا و آرژانتین اظهار کرد: از لحاظ ورزشی بازی های کلاسیک اروپایی و آرژانتینی یکی هستند. با این حال در آرژانتین مردم دیوانه تر هستند. بازی کردن در کلاسیکو روسارینو (دیدار نیوولز اولد بویز و روساریو سنترال) باید وحشتناک باشد. دوست داشتم در فوتبال آرژانتین بازی کنم و با پدربزرگم به ورزشگاه می رفتم. تماشای این دیدار فوق العاده بود. در آرژانتین اگر در ال کلاسیکو پیروز نشوید نمی توانید از خانه خارج شوید. این یک دیوانگی است.

ستاره آلبی سلسته افزود: دیوانگی در آرژانتین به فوتبال هم سرایت کرده است که به یک فاجعه تبدیل می شود. می گفتند من طرفدار ریورپلاته هستم به خاطر این که دروازه این تیم را در جام جهانی باشگاه ها باز کردم خیلی خوشحالی نکردم. یا این که طرفدار ایندپندینته هستم چون یک عکس با پیراهن این تیم دارم. با این حال من همیشه طرفدار نیوولز اولد بویز بودم.

مهاجم آرژانتینی در ادامه در مورد پست مورد علاقه اش اظهار کرد: همیشه به این موضوع فکر می کنم که گلزن محض نیستم. دوست دارم بیشتر به عقب بروم. اگر زمان زیادی بگذرد و توپ را لمس نکنم از بازی خارج می شوم. دوست ندارم جایگزین شوم.

مسی تصور نمی کرد به این جایگاه برسد. او در این رابطه گفت: فراتر از آن چیزی بود که تصور می کردم. آن دوران را خوب به یاد دارم. خیلی سریع همه این اتفاق ها رخ داد. میلیون ها اتفاق برای من افتاد و از آن پس توانستم لذت ببرم. زمان کمی برای لذت بردن در اختیار داریم. انگار همه آن اتفاق ها دیروز رخ داد.

کاپیتان بارسا درباره نخستین بازی اش با تیم ملی گفت: زمانی که داور مرا اخراج کرد تصور می کردم دیگر هرگز برای تیم ملی بازی نکنم. همیشه رویای بازی کردن با آلبی سلسته را داشتم. ما برای بازی کردن با پیراهن تیم ملی همه کار می کنیم. همیشه به تیم ملی عشق داشته ام اما خیلی اتفاق ها برایم رخ داد. لحظاتی را سپری کردم که عادلانه پیش نرفت. همیشه تلاش کرده ام و به آن ادامه می دهم. به فینال جام جهانی و کوپا آمه ریکا رسیدیم. کار کمی نیست. شرایط به نحوی پیش نرفت تا قهرمان شویم. مردم را در این دوران (مقدماتی جام جهانی، جام جهانی و کوپا آمه ریکا) خیلی خوشحال کردیم. شکست تلخی بود. تا آخرین بازی رسیدیم اما نتوانستیم عنوانی کسب کنیم.

او افزود: در آن مرحله مقدماتی که الخاندرو سابیا هدایتمان را بر عهده داشت برابر کلمبیا پیروز شدیم و پس از آن دیگر شکست نخوردیم. تا فینال جام جهانی صعود کردیم بدون این که در هیچ بازی مغلوب شویم. جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از بهترین دورانم در تیم ملی بود. زمانی که پیروز می شوید لذت بیشتری می برید. یک کادر فنی فوق العاده و یک گروه عالی داشتیم و هر روز لذت می بردیم.

مهاجم آرژانتینی در پایان اظهار کرد: پس از تغییرات زیاد و بازیکنان جدید در ترکیب و رسیدن به آخرین فینال کوپا آمه ریکا شاهد تماشای یک تیم بزرگ از آرژانتین بودیم. ما خیلی پیشرفت کردیم، حتی در بازی های دوستانه. بازیکنانی به تیم وارد شدند تا جایگزین بازیکنان محروم شوند. با این حال تیم خوبی برای کوپا آمه ریکای پیش رو ساخته شده است که قرار است نیمی از بازی های این رقابت ها در آرژانتین برگزار شود. با شرایط خوبی در این رقابت ها حاضر می شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین