کد خبر: ۶۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

فرناندز، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین

مائوریسیو ماکری انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین را به رقیب خود واگذار کرد و به نامزد حزب اپوزیسیون، پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.
فرناندز، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین
آفتاب‌‌نیوز :

مائوریسیو ماکری، رییس جمهوری فعلی آرژانتین با پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پیروزی در انتخابات را به "آلبرتو فرناندز"، رقیب اپوزیسیون پرونیست (حامی خوآن پرون، رییس جمهور سابق آرژانتین) خود تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکری با اشاره به فرناندز به عنوان "رییس جمهور منتخب"، به هوادارانش گفت، او و فرناندز درباره آغاز یک "گذار سیاسی نظام‌مند" صحبت کرده‌اند. وی افزود، از فرناندز دعوت کرده که امروز، دوشنبه برای صرف صبحانه با او دیدار کند.

در همین حال، آلبرتو فرناندز اظهار کرده است که با ماکری دیدار خواهد کرد تا درباره گذار سیاسی با او گفتگو کند.

نامزد پیروز انتخابات آرژانتین افزود، "از هر طریقی که بتواند" برای همکاری با ماکری در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور همکاری خواهد کرد.

رای دهندگان آرژانتینی روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان پای صندوق‌های رای رفتند.

مردم آرژانتین به دلیل مشکلات اقتصادی در این کشور و افزایش فقر عمدتا از دولت ماکری ناراضی هستند.

در این انتخابات ریاست جمهوری شش نامزد رقابت کردند، اما رقابت اصلی میان ماکری به عنوان یک محافظه کار محبوب سرمایه گذاران و فرناندز به عنوان یک چهره میانه‌روی مخالف دولت او در جریان بود.

فرناندز که در دانشگاه بوئنوس‌آیرس استاد حقوق است، در این انتخابات از حمایت کریستینا فرناندز کرچنر، رییس جمهور سابق آرژانتین برخوردار بوده است. با این حال او از فرناندز کرچنر چهره‌ای میانه‌روتر به حساب می‌آید.

رای دهندگان آرژانتینی روز یکشنبه همچنین ۱۳۰ نماینده پارلمان و ۲۴ سناتور را نیز با رای خود انتخاب کرده و در سه استان این کشور نیز فرمانداران جدید را تعیین کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین